سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 14 May 2024

جلسه گزارش عملکرد شورای اسلامی شهر خارگ برگزار شد

جزیره خارگ: جلسه شورای اسلامی شهر خارگ با محوریت ارائه گزارش عملکرد شش ماهه برگزار شد .


به گزارش خبرنگار خبرگزاری خارگ آنلاین سید خلیل پیام ؛  جلسه گزارش عملکرد با دعوت از معتمدین، اصحاب رسانه، فعالین اجتماعی و شهروندان محترم خارگ عصر روز شنبه ۱۴۰۱/۱/۲۷ در محل سالن اجتماعات شهرداری و شورای اسلامی شهر خارگ با هدف اطلاع رسانی از نحوه فعالیت های شش ماه گذشته نمایندگان مردم در پارلمان شهری برگزار گردید.


در آغاز جلسه که با حضور تمامی اعضای شورای شهر و شهردار خارگ برگزار شد، مهندس یوسف وطن دوست رییس شورای شهر  ضمن خوش آمدگویی به حاضرین درجلسه و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه روزه داران درخصوص عملکرد شورای شهر خارگ اینگونه عنوان کرد: پیگیریهای و اقدامات شورا در دوبخش  ؛ مشکلات ریشه ای و وظایف نظارتی شورا انجام پذیرفته و بصورت خلاصه شامل موضوعاتی چون طرح جامع شهری ، که در این زمینه روند پیگیریها و مکاتبات و جلسات متعدد به تصویب طرح جامع انجامید که بدلیل کامل نبودن و درنظر گرفته نشدن منافع مردم این مصوبه از طریق استانداری ابلاغ نشده و تمام سعی و تلاش مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری بازگشت دوباره تصویب طرح با درنظر داشتن منافع مردم است.


در حوزه تردد دریایی: استارت کار از سفر استانی رییس جمهور محترم به همراه وزیر نفت و هیأت وزرا به استان و بیان و دفاع جانانه مشکلات جزیره از زبان آیت الله حسینی بوشهری خورده شد و دستور مستقیم رییس جمهور محترم به وزیر نفت

 

درخصوص حل مشکل تردد مردم خارگ که ما در مجموعه شورا نیز در کنار استاندار ، فرماندار، امام جمعه و بخشدار تلاش خود را انجام دادیم که امروز کشتی گلاره وارد خط بوشهر- خارگ شد و در ادامه با ابلاغ مصوبه چارتر کشتی و چارتر کشتی های جدید مشکل تردد دریایی خارگ پس از سالها حل خواهد شد .


حضور اداره آب و فاضلاب درخارگ؛ با پیگیریهای مجدانه تمامی مسؤلین و نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر خارگ به تازگی مقرر گردید اداره آبفا در خارگ مستقر شده و با تحویل کلیه امکانات ارائه خدمات تقسیم آب و سیستم فاضلاب شهری به مردم خارگ خدمات دهد.


آزادسازی سواحل؛ نتیجه آخرین پیگیریهای شورای اسلامی شهر پس از مکاتبات و جلسات حضوری با ریاست محترم دادگاه عمومی بخش خارگ جلسه ای برگزار شد و ایشان اذعان نمودند نقاطی که استفاده عملیاتی و نظامی ندارد مشخص شده و به برخی ارگانها و نهادها دستور العملی ابلاغ شده و در دست اقدام است .


در حوزه درمان ؛ در جلسه اعضای شورای شهر با معاونت دانشگاه علوم پزشکی استان امتیازاتی برای بخش درمان شهر گرفته شد که بخشی از آن شامل ؛ یکدستگاه یونیت دندانپزشکی ، یکدستگاه آنالیز اتو آنالیزور جهت واحد آزمایشگاه درمانگاه در نظر گرفته شده که با استقرار این دستگاه خیلی از نیاز آزمایشگاهی مراجعه کنندگان حل شده و نیاز به سفر به بیرون از جزیره مرتفع میشود، همچنین چند دستگاه تخت بستری نیز به درمانگاه خارگ اختصاص داده شد.


مهندس وطن دوست در ادامه عنوان نمود: در خصوص همکاری و تلاش های دکتر جمیری نماینده محترم مردم استان در مجلس شورای اسلامی باید عرض کنم ایشان با تمام توان با مکاتبه وحضور فیزیکی در جلسات مختلف وزارت خانه ها و همچنین دفاع از حل مشکلات خارگ در مجلس با تمام توان تلاش کرده اند که واقعأ جای تقدیر دارد.


اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۰ ؛ بودجه شهرداری با برگزاری جلسات متعدد اصلاح شد 
بودجه پیشنهادی شهرداری با افزایش هشت میلیارد ریالی با مبلغ ؛ ۳۸۵/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ سی و هشت میلیارد ریال اصلاح شد.
بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری خارگ ؛ بودجه امسال هم به پیشنهاد شهرداری ۴۴۶/۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰ بود که با بررسی مجموعه شورا به مبلغ ؛ ۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ پانصد میلیارد ریال و با افزایش ۶۷٪ نسبت به سال گذشته مصوب شد.


در ادامه جلسه شهردار خارگ جناب آقای بحرینی به ارائه گزارش عملکرد شهرداری پرداختند ،و پس از آن مدعوعین محترم ، اصحاب رسانه و فعالین اجتماعی و معتمدین شهر متشکل از برادران و خواهران شیعه و اهل سنت خارگ به بیان مشکلات جزیره پرداختند .

 

عکس ؛ مرتضی زنگنه

خارگ
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ۲۰:۱۳
اخبار منتخب
پر بازدیدترین اخبار