یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 19 May 2024

در مراسمی با حضور مسئولان ارشد جزیره خارگ از جامعه پزشکی خارگ تقدیر بعمل آمد

در اولین روز از هفته دولت مراسم تجلیل از جامعه پزشکی با حضور مسئولان ارشد جزیره خارگ در سالن اجتماعات بیمارستان شهدای خلیج فارس مجموعه پایانه های نفتی برگزار شد.


در این مراسم حجت الاسلام محمود کارگر اظهار داشت: تقدس حرفه پزشکی در متون دینی به زندگی بخشیدن به بیمار و رفع آلام و حفظ اخلاق پزشکی با رازداری و توجه ویژه به سوگندنامه پزشکی است.


وی افزود: پیشرفت‌های پزشکی در دوران انقلاب اسلامی با خلاقیت و تخصص متعهدانه پزشکان در نظام سلامت موجب شده است در عرصه‌های تولید انواع دارو، و صنایع پزشکی، تولید اعتبار در غرب آسیا صورت گیرد و اعتماد مردم نسبت به این صنف بیشتر گردد.


امام جمعه خارگ تصریح کرد: مراجعه بیماران از کشورهای مختلف برای درمان، نشان از اعتماد به جامعه پزشکی و تعامل ارزنده با بیماران می‌باشد. دوران اوج بیماری منحوس کرونا، ایثارگری و شجاعت پزشکان در عرصه مبارزه با بیماری، با ایجاد امید آفرینی برای مردم و بیماران همراه بوده است.


وی تصریح کرد: تحسین مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای را تقدیم مدافعان سلامت کرد و این لوح زرین و افتخار برای جامعه پزشکی ماندگار شد.


 محمدرضا دشتی زاده بخشدار ویژه خارگ در مراسم تقدیر از جامعه پزشکی خارگ اظهار داشت: جزیره راهبردی خارگ با توجه به حضور شرکت‌های عظیم حوزه انرژی و همچنین حضور مردم نیازمند بهداشت و درمان بسیار قوی است که در این زمینه اقدامات مؤثری در دولت سیزدهم صورت پذیرفته است.


وی افزود: بهداشت و درمان صنعت نفت نیز همپای این عنصر اقتصادی و ثروت زا، برای پشتیبانی از چرخه عملیات، از دیرباز جامه سلامت را به تن کرده است.


بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: با حضور شرکت نفت در این جزیره در سال ۱۳۳۶ درمانگاهی با چند کانکس پیش ساخته به مساحت هزار متر مربع در مرکز خارگ تأسیس کرد.


دشتی زاده خاطرنشان کرد: بی شک بهداشت و درمان، جز جدایی ناپذیر امنیت روانی جامعه است، استقرار سی تی اسکن یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در بخش ویژه خارگ بود.


عکس : رضا حاتمی

خارگ
۱۴۰۲/۰۶/۰۳ ۰۰:۰۸
اخبار منتخب
پر بازدیدترین اخبار