دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024

آغاز هفته کتاب خوانی با «فرزندان خارگ»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خارگ آنلاین طاهره برزگر: شاید یکی از تاثیر گذارترین برگ های تقویم، روز آغاز هفته ی کتاب و کتاب خوانی باشد. روزهایی که یادآور بوی عطر ورق های کتاب در لابه لای هیاهوی صفحات مجازیست


مهمترین بخش هفته ی کتاب ، آشنایی کودکان و نوجوانان با اندیشه ی کتاب خوانی است؛ چراکه عادات کودکی ، پایه گذار روند رشد در بزرگسالی هستند. گاهی کتاب ها می توانند زندگی انسان ها را تغییر دهند و ثمره انس با کتاب های ارزشمند ، رشد آگاهی و افزایش مهارت های فردی و اجتماعی است.

 

آغاز هفته ی کتاب در جزیره خارگ

 

امروز بیست و سوم آبانماه، آموزش و پرورش خارگ با همکاری نهاد کتاب خانه های عمومی کشور، کتابخانه شهید مهدوی خارگ برنامه ی ای پرشور در محل سینما صدف خارگ برگزار کرد. در این برنامه که بیشتر توسط خود دانش آموزان مدیریت شد ، اجرای سرود کتاب ، معرفی شعرای بزرگ ایران و استان بوشهر، اجرای شاهنامه خوانی بصورت تئاتر، معرفی کتاب نگارش شده توسط آموزگاران، ارائه ی کتاب های ارزشمند برای رده های سنی مختلف ، صورت گرفت. باید توجه داشت نمایشگاه کتاب خارگ نیز با تمدید مهلت حضور خود در خارگ ، در محل سینما صدف همچنان پابرجاست.لازم به ذکر است که شهرداری خارگ و اداره عملیات عمومی نیز هرکدام مبلغ دوملیون تومان ، برای خرید کتاب و اهدای آن به دبستان آزادی خارگ در نظر گرفتند.باید در نظر داشت بقیه ی مدارس خارگ نیر چشم انتظار تجهیز کتاب خانه های خود هستند و شاید مسولیت ادارات بیش از این باشد.

 

کتاب خانه شهید مهدوی خارگ

 

کتاب خانه شهید مهدوی خارگ که از سال ۱۳۵۵ تاسیس شده است تنها کتابخانه ی عمومی و رسمی جزیره است. کتاب خانه ای که زخم های بسیاری بر تن دارد. قدمت زیاد این بنا، فضای بسیار محدود و مشکلات دیگر باعث شده بسیاری از کتاب ها نتوانند در قفسه های این مجموعه بنشینند و در انبار خاک می خورند. رویای تاسیس کتاب خانه ای نوساز در مرکز شهر خارگ رویاییست دیرینه که هنوز به بار ننشسته است. حضور شرکت های بزرگ صنعتی در خارگ و تغییر نظام نامه ی مسولیت های اجتماعی نفت ، می تواند مهر تاییدی باشد برای آباد نمودن اماکن فرهنگی و آموزشی جزیره خارگ که هنوز ، کاملا به حقیقت نپیوسته است.

خارگ
۱۴۰۲/۰۸/۲۲ ۱۳:۲۵
اخبار منتخب
پر بازدیدترین اخبار