یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 28 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
احداث پایگاه امداد و نجات دریایی در گناوه نیاز ضروری این شهر است
گناوه- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه گفت: با توجه به گذشت یک سال از تخریب ساختمان پایگاه امداد و نجات دریایی گناوه و حادثه خیز بودن این شهرستان احداث مجدد این پایگاه ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیف الله غلامی عصر دوشنبه در نشست با خبرنگاران شهرستان گناوه با بیان اینکه اعتماد مردمی و نیروهای داوطلب سرمایه‌های جمعیت هلال احمر هستند، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر یک نهاد مردمی، غیردولتی و بین‌المللی است و نقش مهمی در مواقع حوادث و بلایا، کمک به مردم و آسیب دیدگان ایفا می‌کند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه افزود: نجات جان انسان‌ها، انتقال مصدومان، اسکان اضطراری، توزیع اقلام غذایی و مورد نیاز، جمع آوری کمک‌های مردمی در داخل و خارج کشور با همکاری دستگاه‌های مختلف، آموزش جامعه در موضوع امداد و کمک‌های اولیه وظایف تعریف شده برای جمعیت هلال احمر است.

وی گفت: وظیفه جمعیت هلال احمر تنها امدادی نیست بلکه هلال احمر سازمان آموزشی نیز به شمار می‌رود و با آموزش امداد و کمک‌های اولیه به افراد مختلف جامعه با شعار «هر خانواده یک امدادگر» تلاش می‌کند این آموزش‌ها را در خانواده‌ها گسترش دهد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در ستاد مدیریت بحران مسئول کارگروه امداد و نجات و در حوزه پدافند غیرعامل در زمینه آموزش فعالیت می‌کند گفت: جمعیت هلال احمر در حوزه جوانان از سنین مهد کودک تا ۳۵ سال فعالیت می‌کند و آموزش‌های متناسب را ارائه می‌دهد.

فعال بودن کانون‌های جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه

وی با اشاره به فعالیت کانون‌های جمعیت هلال احمر گفت: در حال حاضر کانون‌های دانش آموزی هلال احمر در شهرستان فعال است که تلاش شده تا در این کانون‌های دانش آموزی آموزش‌های دادرس نیز ارائه شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه یادآور شد: آموزش دادرس تحت عنوان آموزش دانش آموزان آماده در روزهای سخت است که آموزش امداد و کمک‌های اولیه به دانش آموزان ارائه می‌شود.

وی گفت: آموزش دادرس در ۱۶ مدرسه شهرستان، در هر مدرسه ۳۰ دانش آموز که جمعاً ۴۸۰ نفر آموزش دیدند که مسابقات شهرستانی برگزار و دو تیم برگزیده به مسابقات استانی اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: طرح همتا از دیگر طرح‌های آموزشی در مدارس بوده که آموزش آشنایی با مخاطرات طبیعی از جمله سیل، زلزله و مانند آن در پیشگیری، آمادگی و مقابله در ۱۹ مدرسه و جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۱۵۰ نفر آموزش در این طرح ارائه شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه تصریح کرد: جمعیت هلال احمر آموزش را در مدارس اولویت قرار داده است وبرای مثال مانور زلزله در سال گذشته برگزار شد و در مدارس دیگر نیز آموزش‌هایی با توجه به تعامل با هلال احمر برگزار شده است.

غلامی خاطرنشان کرد: کانون‌های هلال احمر دانشجویی نیز در هر سه دانشگاه شهرستان فعال هستند و کانون طلاب نیز در حوزه علمیه خواهران فعال است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه بیان کرد: حوزه جوانان جمعیت هلال احمر در چهار بخش آموزش، آمادگی، آشنایی با جمعیت هلال احمر و فعالیت عام المنفعه و بشردوستانه فعال است.

احداث پایگاه امداد و نجات دریایی در گناوه نیاز ضروری این شهر است

برپایی سه ایستگاه هلال احمر در ایام نوروز

وی با اشاره به فعالیت‌ها و آمار این جمعیت مربوط به طرح نوروزی و مناسبت‌های مختلف دیگر بیان کرد: در اجرای طرح نوروزی با توجه به حجم گسترده گردشگران و مسافران امسال جمعیت هلال احمر شهرستان ۳ ایستگاه در ساحل گناوه، ورودی بندر ریگ و ساحل جزیره بندر ریگ برپا کرد و نیروهای این جمعیت در این ایستگاه‌ها حضور یافته و در زمینه کمک‌های اولیه، آموزش‌های پیشگیری، ایستگاه بازی، برپایی نمازخانه، امدادرسانی به هموطنان و خدمات متعدد دیگر ارائه دادند.

وی گفت: بر اساس نتایج رأی گیری در سامانه اینترنتی تعیین شده برای انتخاب ایستگاه‌های هلال احمر فعال در ایام نوروز امسال، ایستگاه نوروزی بندر ریگ جمعیت هلال احمر شهرستان توانست به عنوان یکی از ایستگاه‌های برتر در این ایام بر اساس نظر مسافران و گردشگران انتخاب شود و مسافران از ارائه خدمات اعلام رضایت کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه گفت: جمعیت هلال احمر فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای دارد و علاوه بر طرح نوروزی در همه مناسبت‌ها برنامه‌های متفاوتی و متنوعی ارائه می‌دهد.

ثبت ۳۰۰ امدادگر و نجات گر درجه دار

وی گفت: در حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز نیروهای آموزش دیده و امدادگران درجه دار تحت عنوان امدادگر و نجات گر با این جمعیت همکاری دارند که در حال حاضر ۳۰۰ نفر امدادگر و نجات گر درجه دار در سامانه این جمعیت ثبت است..

وی افزود: پایگاه امداد و نجات جاده‌ای بینک جمعیت شهرستان گناوه از پایگاه‌های فعال شمال استان بوشهر است و در حال حاضر به صورت شبانه روزی در طول سال فعال و خدمات متعددی ارائه می‌دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر گناوه اضافه کرد: در سال گذشته این پایگاه به ۸۲ مصدوم ناشی از ۴۱ مورد تصادف بدون منجر به فوت خدمات رسانی کرد و از این مجموع ۲۷ نفر سرپایی و ۳۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و هشت مورد رهاسازی از خودرو به عمل آمد.

وی افزود: همچنین در این پایگاه در سال گذشته ۱۲۵ نفر مراجعه حضوری و ۱۱۹ نفر اسکان اضطراری یافتند.

احداث پایگاه امداد و نجات دریایی در گناوه نیاز ضروری این شهر است

توزیع اقلام زیستی بین ۲۷۳ خانوار

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه اضافه کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه در سال گذشته ۱۲ مورد عملیات امدادرسانی در زمان بارندگی انجام داده است و کمک‌های و اقلام زیستی و غذایی موردنیاز بین ۲۷۳ خانوار توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه با اشاره فعالیت‌های این جمعیت در حوزه داوطلبان گفت: فعالیت حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر مرتبط با کمک به نیازمندان، کمک‌های بشردوستانه و ارائه خدمات عام المنفعه است که توانستیم در سال گذشته ۳۰۰ میلیون تومان کمک‌های حمایتی بین بیماران نیازمند توزیع کنیم.

وی گفت: در ایام نوروز امسال نیز با توجه به حضور گسترده مسافر و گردشگر با همکاری و همراهی فرماندار و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، جمعیت هلال احمر شهرستان از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین سال جاری با استقرار یک دستگاه قایق در دریا و بکارگیری نیروها، ۹ نفر را از غرق شدن نجات داد، ۵ نفر اعزام به مراکز درمانی، یک نفر نیز احیای قلبی شد و امدادرسانی به بیمار ۲ نفر انجام و۱۹ گمشده را به خانواده‌ها تحویل داد.

نیاز به همکاری خیرین برای تجهیز بانک امانات پزشکی

غلامی بیان کرد: بانک امانات پزشکی جمعیت هلال احمر شهرستان نیز فعال و در حد توان و امکانات به بیماران نیازمند خدمات داده می‌شود و لی برای تقویت این بانک در شهرستان و ارائه خدمات بیشتر از خیرین دعوت می‌شود که این جمعیت را یاری دهند تا بتوان از بیماران نیازمند حمایت بیشتری انجام داد.

ضرورت همکاری همگانی برای احداث پایگاه امداد و نجات دریایی گناوه

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه پیرامون پایگاه امداد و نجات دریایی گناوه گفت: ساختمان قبلی پایگاه امداد و نجات دریایی گناوه در سال ۸۸ به عنوان اولین پایگاه دارای ساختمان در کشور مستقر شد که فعالیت خوبی داشت و توانست در امدادرسانی در مواقع بحران و سوانح دریایی و طرح‌های نوروزی نقش مهمی ایفا کند.

وی افزود: با توجه به توسعه شهر و اینکه این ساختمان در مسیر خیابان ۳۰ متری خیابان خور قرار داشت و وقوع سوانح در این نقطه خطرناک ترافیکی، نیاز به بازگشایی مسیر بود که با توافق مسئولان وقت با شهرداری ساختمان این پایگاه تخریب و فعالیت این مرکز مهم از تاریخ تخریب متوقف شد.

وی گفت: این پایگاه پس از گذشت حدود بیش از یک سال به علت نداشتن ساختمان جدید، غیرعملیاتی شده و فعالیتی ندارد و با توجه به حادثه خیز بودن و تردد صدها شناور تجاری و صیادی احداث و راه‌اندازی مجدد پایگاه امداد و نجات دریایی شهرستان بسیار ضروری است.

وی بیان کرد: با توجه به فعالیت‌های خاص امداد و نجات دریایی، لازم است تا ساختمان پایگاه در کنار دریا و خور باشد تا قایق امداد بتواند مستقر و در صورتی وقوع حادثه، امدادرسانان بتوانند خود را به موقع به محل حادثه برسانند.

وی با اشاره به اینکه یکی از موانع احداث پایگاه جدید امداد و نجات دریایی نبود زمین مناسب در کنار دریا است گفت: یک قطعه زمین جهت احداث این پایگاه مشخص شده اما روند واگذاری نیازمند سیر مسیر قانونی و تعامل و همکاری اداره مسکن و شهرسازی و دیگر دستگاه‌های مرتبط است و پیگیری‌های خوبی توسط فرماندار شهرستان و مدیرعامل جمعیت استان با راه و شهرسازی انجام و قول‌هایی داده شد که لازم است تا هر چه سریع‌تر محقق شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع در شهرستان به مناسبت هفته هلال احمر گفت: حضور در نماز جمعه، برپایی پایگاه تست فشار خون، ارائه گزارش پیش از خطبه‌های نماز جمعه، تجدید میثاق با شهدا، دیدار با فرماندار و امام جمعه، برگزاری مانور، دیدار با ۲ نفر از پزشکان داوطلب، تقدیر و تجلیل از داوطلبان، امدادگران و جوانان جمعیت، حضور مدیرعامل در بندر ریگ و جزیره، دیدار از سرای سالمندان و همکاران بازنشسته و حضور اعضا جمعیت هلال شهرستان در جشن بزرگ استانی از جمله این برنامه‌ها در هفته هلال احمر در شهرستان بود.

کد خبر 57983
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار