یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 28 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
حوادث ناشی از کار در جزیره خارگ ۳۵ درصد کاهش یافت

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خارگ از کاهش ۳۵ درصدی حوادث ناشی از کار در جزیره خارگ خبر داد.

ایمان کارگرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با برنامه‌ریزی مدون واحد بازرسی کار این اداره طی سه سال گذشته و تهیه برنامه زمان بندی بازرسی ادواری از کارگاه‌های مشمول قانون کار و همچنین نظارت مستمر بازرس کار بر اجرای صحیح مقررات این قانون و آئین نامه‌های حفاظت فنی و بهداشت کار، حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های جزیره خارگ ۳۵ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: حضور کارشناسان حفاظت فنی صلاحیت دار در کارگاه و شناسایی خطرات توسط آنان، اجرای صحیح دستورالعمل‌ها و آئین نامه‌های حفاظت فنی و بهداشت کار، تشکیل منظم کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار، برگزاری آموزش‌های ایمنی عمومی و تخصصی متناسب با نوع کار کارگران و پیاده سازی فرهنگ ایمنی در محیط کار از مهم‌ترین عوامل در کاهش حوادث ناشی از کار می‌باشد.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزیره خارگ تصریح کرد: مطابق ماده ۹۵ قانون کار، نظارت مستمر بر حوزه ایمنی کار و مسئولیت اجرای مقررات و ضوابط فنی و بهداشت کار بر عهده کارفرمایان گذاشته شده است. هر گاه بر اثر عدم رعایت مقررات مذکور از سوی کارفرما یا مسؤولان واحد حادثه‌ای رخ دهد، شخص کارفرما یا مسؤول مذکور از نظر کیفری و حقوقی و مجازات‌های مندرج در این قانون مسؤول است.

کد خبر 62268

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار