شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
هیچ جای امنی برای تروریست‌ها در منطقه وجود ندارد

امام جمعه خارگ گفت: هیچ جای امنی در منطقه برای تروریست‌ها وجود ندارد و آنها بایستی منتظر موشک‌های دقیق ایرانی باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نماز جمعه جزیره خارگ با تبریک میلاد امام محمد تقی (ع) جوادالائمه اظهار کرد: در روز پایانی اجلاسیه ائمه جمعه سراسر کشور با دیدار مقام معظم رهبری همراه شد، سلام معظم‌له را محضر همه مردم جزیره خارگ ابلاغ می‌دارم و از خداوند می‌خواهیم که همه ما را در راه ولایت ثابت قدم حفظ فرماید و این ثبات قدم با تقوا حاصل خواهد شد.

وی افزود: حمله تروریست‌های اسرائیلی و آمریکایی به جبهه مقاومت در لبنان، سوریه، یمن و عراق و شهادت تعدادی از فرماندهان و مستشاران ایرانی نیازمند انتقام هوشمندانه و مدبرانه جبهه مقاومت در سطح بین‌المللی بود. ایران اسلامی نیز در این میان هوشمندانه عمل کرد و در واقع سپاه پاسداران به نمایندگی از مردم ایران ضمن شروع انتقام‌گیری از قاتلان زنان و کودکان بی‌گناه حملات تروریستی، اهداف مهم دیگری را دنبال کرد.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این عملیات ضد تروریستی موفق، حمله به مقرهای تروریستی داعش و موساد به طور کاملاً همزمان باشد. در واقع ایران رژیم صهیونیستی را هم ردیف داعش در تروریسم معرفی کرد.

وی ادامه داد: در این حملات برای اولین‌بار از موشک‌های بسیار دقیق با برد بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر استفاده شد. انتخاب این برد کاملاً حساب‌شده و معنادار می‌باشد. یعنی برد مورد نیاز موشکی از ایران به اسرائیل تقریباً معادل همین ۱۲۰۰ کیلومتر است.

حجت الاسلام کارگر گفت: این عملیات ثابت کرد که هیچ جای امنی در منطقه برای تروریست‌ها وجود ندارد و آنها بایستی منتظر موشک‌های دقیق ایرانی باشند.

وی بیان کرد: ایران برای ایجاد بازدارندگی در مقابل دشمنان از یکی از ابزارهای خود استفاده کرده و این پیام بسیار مهم را به دنیا گوشزد نمود که هر چند مایل به افزایش تنش و درگیری در منطقه نیست اما در عین حال با قدرت از منافع مشروع و به حق خود دفاع کرده و اجازه هیچ گونه سو استفاده‌ای را به دشمن نخواهد داد.

امام جمعه خارگ خاطرنشان کرد: عملیات موشکی حامل پیام هشدار است که اگر از شیطنت علیه منافع ملی ایران دست برندارند و اگر با تحریک گروهک‌های تروریستی در کشورمان ناامنی ایجاد کنند، با حجم آتش زیاد هدف قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه ایران و پاکستان هیچ گاه علیه هم نبوده‌اند ادامه داد: این دو کشور همه جا به نفع هم رأی داده‌اند، اولین کشورهایی بوده‌اند که انقلاب را در دیگری به رسمیت شناخته‌اند و حتی هنوز هم دفتر حافظ منافع ملی ایران در آمریکا سفارت پاکستان است، هم ایران و هم پاکستان قدرت نظامی بالایی دارند، هم ایران و هم پاکستان قربانیان تروریسم بوده‌اند. شکی نیست که هر دو کشور دشمنان مشترکی دارند.

حجت الاسلام کارگر یادآور شد: همه عبادات اسرارآمیزند و باید در طول حیات خود با سیر معنوی و روحانی و تقوا ورزی به این اسرار پی‌ببریم اما سنت اعتکاف یکی از اسرارآمیزترین عبادات است.

وی گفت: به دلیل این‌که علاوه بر این‌که عبادتی ترکیبی است و بخشی از مناسک آن با عبادات دیگر مثل روزه و نماز و قرائت قرآن آمیخته است، دارای مناسک خاص به‌خود نیز هست؛ از این رو قاعدتاً باید اسراری مرکب و مضاعف داشته باشد، عزیزانی که می‌توانند به ویژه جوانان و نوجوانان به صورت ویژه از فرصت حضور و انس با خدا استفاده کنند.

کد خبر 62269

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار