یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 28 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
۵ محدوده مطالعاتی منابع آب استان بوشهر در وضعیت ممنوعه بحرانی است

 قاسم فردوسی فر عصر دوشنبه در کارگاه آموزشی طرح داناب ویژه جزیره خارگ اظهار کرد: در استان بوشهر حدود ۱۷ هزار منبع آبی شامل چاه‌، چشمه، قنات، نهر، آببندان رودخانه دائمی و فصلی وجود دارد و از این منابع آبی سالانه حدود ۷۰۶ میلیون متر مکعب بهره برداری می‌شود.

فردوسی فر اظهار داشت: در مدیریت منابع آب تقسیم بندی جغرافیایی بر اساس مرزهای هیدرولوژیکی صورت می‌گیرد و در استان بوشهر ۳۱ دشت وجود دارد که در قالب ۱۶ محدوده مطالعاتی مدیریت می‌شود.

وی افزود: در سال‌های گذشته در اثر اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی هفت محدوده در وضعیت ممنوعه و پنج محدوده در وضعیت ممنوعه بحرانی قرار گرفته است و استان بوشهر با کسری مخزن سالانه ۳۰ میلیون مترمکعب مواجه است.

وی با اشاره به سهم عمده بخش کشاورزی در بهره برداری از منابع آب استان عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد از منابع آب در بخش کشاورزی و مابقی در بخش‌های صنعت، خدمات و شرب استفاده می‌شود و سهم عمده تأمین آب شرب این استان وابسته به استان‌های همجوار است.

مدیر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: تعامل و ایجاد حساسیت میان گروه‌های مختلف کنشگر از جمله معلمان، دانش آموزان و خانواده‌های آنها یکی از رویکردها فراگیر مدیریت هوشمندانه منابع آب است و در تلاشیم تا با افزایش سواد آبی، این رویه را در استان بوشهر نیز تثبیت کنیم.

مشاور طرح داناب شرکت آب منطقه‌ای بوشهر به بیان سیمای آب در جهان‌، ایران و استان بوشهر پرداخت و در گفتگو با مخاطبان راهکارهای نجات آب را تشریح کرد.

محمد فشایی عنوان کرد: در سال تحصیلی جاری با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، آموزش معلمان در قطب‌های آموزشی و با محوریت پژوهش سراهای دانش آموزی برگزار می‌شود.

وی گفت: در هفته جاری کارگاه‌های آموزشی طرح داناب در ۶ قطب سعدآباد، بوشهر، گناوه، تنگستان، بردخون و کنگان برگزار شد.

کد خبر 62274

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار