شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday, 27 July 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲
از شاگردی بهشتی تا بهشت

«من زندگیم را مرهون لطف امام رضا (ع) می دانم.» جملهای بود که سید ابراهبم رئیسی به آن اعتقاد زیادی داشت....

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خارگ آنلاین طاهره برزگر : «من زندگیم را مرهون لطف امام رضا (ع) می دانم.» جملهای بود که سید ابراهبم رئیسی به آن اعتقاد زیادی داشت. آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آذرماه سال ۱۳۳۹ هجری شمسی در خانواده‌‌ای روحانی در شهر مشهد و در محله نوغان دیده به جهان گشود. پدر ایشان حجت الاسلام سیدحاجی رئیس الساداتی و همچنین مادر وی سیده عصمت خدادادحسینی از سلاله سادات حسینی  بودند.دکتر رئیسی در ۵ سالگی پدر خود را از دست داد.
او تحصیلات ابتدایی را در مدرسه جوادیه گذرانده و تحصیل در علوم حوزوی را در مدرسه نواب و سپس در مدرسه آیت الله موسوی‌نژاد شروع کرد. در سال ۱۳۵۴ جهت ادامه تحصیل به حوزة علمیة قم و مدرسه آیت الله بروجردی رفت . پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وی در دوره تربیتی خاصی که مرحوم شهید بهشتی جهت کادرسازی برای تأمین نیازهای مدیریتی نظام اسلامی برگزار کرده بود، شرکت کرد و به دنبال شورش‌های مارکسیستی و ایجاد مشکلات متنوع در مسجد سلیمان، به همراه گروهی از طلاب در قالب فعالیتهای فرهنگی به آن منطقه رفت. او مسولیت های رسمی خود را  در ۲۲ سالگی یعنی از سال ۱۳۶۱ با خدمت در دستگاه قضا ، آغاز کرد .از جمله سوابق درخشان آیت الله رئیسی می توان به دادستانی تهران به مدت پنج سال، ریاست سازمان بازرسی کل کشوربه مدت ده سال ، دادستانی کل کشور، معاون اول قوه قضاییه، دادستانی دادگاه روحانیت، عضویت در مجلس خبرگان با کسب بیشترین آرا، تولیت آستان قدس رضوی و ریاست قوه قضاییه اشاره کرد.او سابقه تدریس در دانشگاه و تالیف کتب متعددی را در کارنامه خود دارد.آیت الله رئیسی با کسب رای بیش از ۱۸ ملیون نفر از مردم ایران بعنوان رئیس جمهور کشور در سال ۱۴۰۰ شروع به فعالیت کرد. وی از روزهای اول  دوره ریاست جمهوری خود در اوج تواضع برای رسیدگی به محرومان و افتتاح طرح های عمرانی  شخصا شروع به سفر کرد.
دست آوردهای مهم دولت ساله آیت الله رئیسی

جهش صادرات نفت خام و میعانات گازی

راه اندازی کریدور شمال – جنوب

حذف ارز رانتی ۴۲۰۰ و رفع موانع تولید

رفع ممنوعیت واردات خودرو پس از 4 سال

انتشار اسامی بدهکاران کلان بانکی برای اولین بار

اجرای نسخه نویسی الکترونیکی بعد از ۱۶ سال

پوشش ۹۰ درصدی بیمه ناباروری

رونمایی از سامانه چک الکترونیکی

حذف ارز رانتی ۴۲۰۰ و رفع موانع تولید

بهره‌برداری از 6 نیروگاه برق با ظرفیت ١٠٢۶ مگابایت

سواپ گازی ایران ترکمنستان آذربایجان پس از ۵ سال توقف
و افتتاح پروژه های نیمه تمام اشاره کرد.اولویت جدی دولت سیزدهم که از روزهای اول توسط رئیس جمهور اعلام شد تکمیل پروژه های ناتمام بود. برای همین در طول این چند ماه بسیاری از پروژه های زمین مانده تکمیل و افتتاح شد. متروی پرند بعد از هجده سال، فرودگاه سقز پس از ۲۰ سال، آزادراه شیراز اصفهان پس از سیزده سال و ده ها پروژه دیگر نظیر چالش های آبی از جمله این موارد است.آیت الله رئیسی پس از آخرین بازدید خود از افتتاح پروژه ی «سد خداآفرین»در تاریخ سی اردیبهشت ۱۴۰۳  و حرکت برای افتتاح پروژه ی پتروشیمی تبریز ؛ بعلت سانحه ی هوایی برای بالگرد حامل ایشان و همراهانشان در جنگل (دیزمار)  در حین خدمت به فیض شهادت نائل آمدند.همانا لباس خدمت نه دستمایه ی قدرت و تن آساییست بلکه لباس جهاد و رزمندگی است.

کد خبر 62382

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار