دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024

زیرساخت‌های خارگ تقویت می‌شود/ اجرای ۵ پروژه در جزیره

بخشدار ویژه خارگ از اجرای پنج پروژه فعال زیر ساختی با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال خبر داد.


‌محمدرضا دشتی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای توسعه زیرساخت‌های شهری جزیره خارگ هدف گذاری به گونه‌ای انجام شده است تا با تحقق این مهم، با امیدآفرینی و افزایش انگیزه زیستی و در نهایت با بهبود وضعیت خدمات رسانی به مردم و ساکنان، اقتصاد شهری در این جزیره نیز رونق یابد.

وی افزود: توسعه این زیرساخت‌ها همچنین موجب تنوع بخشی و گسترش و فراگیر نمودن برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در جزیره خارگ خواهد شد.

دشتی‌زاده بیان کرد: با انجام این مهم علاوه بر توسعه شاخص‌های امیدآفرین و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی جوانان این جزیره که در بسیاری از زمینه‌های هنری در سطح ملی دارای افتخارات قابل توجه‌ای هستند، ایجاد خواهد کرد.

بخشدار ویژه خارگ با اشاره به جایگاه مهم و استراتژیک جزیره خارگ در برنامه‌ریزی منطقه‌ای استان بوشهر، تصریح کرد: به طور قطع آینده جزیره خارگ که در تحولات اقتصادی کشور نقش بسزایی خواهد داشت، با توجه به اینکه توسعه سرمایه انسانی اصلی‌ترین هدف در راستای توسعه شهری است، از این رو سرمایه گذاری در نظام آموزشی و توسعه زیرساخت‌های این بخش بسیار تعیین کننده است.

دشتی زاده خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم با ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه کارآفرینی و تجاری سازی مناسب، نرخ اشتغال پایدار را در این جزیره افزایش دهیم.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص جزیره خارگ از بعد محدودیت‌های دریایی که داریم در حال حاضر پنج پروژه فعال را در سطح شهر شاهد آن هستیم پروژه‌هایی که عمرانی هستند و برخی هم زیرساختی و تفریحی. بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار این پروژه‌ها هست.

بخشدار ویژه خارگ گفت: از این ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار پروژه حدود ۵۵۰ میلیارد ریال آن از طریق اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت و مابقی از محل اعتبارات تملک دارایی و درصدی نیز از منابع داخلی شهرداری جزیره خارگ تأمین شده است.

 

دشتی زاده افزود: پروژه پارک آبی گردشگری نیز با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از محل تملک دارایی و ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شهرداری اختصاص یافته است که با پیشرفت فیزیکی حدود ۶۵ درصد در حال انجام است.

وی گفت: همچنین دو پروژه پارک سرپوشیده با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی و ۳۵ میلیارد ریال اعتبارات شهرداری و پروژه اصلاح شبکه دفع آب‌های سطحی و زیر سازی و سنگ فرش خیابان ۱۷ شهریور بااعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد از محل اعتبارات تملک دارایی، ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی نفت ۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات داخلی شهرداری در حال انجام است.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: پروژه ساخت مدرسه ۹ کلاسه شهدای پتروشیمی خارگ با اعتبار بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال از محل مسئولیت‌های اجتماعی با مدت زمان یازده ماه در حال اجراست. این پروژه برای سال آینده آماده بهره برداری خواهد بود.

دشتی زاده گفت: پروژه مدرسه شهدای خارگ هم با اعتبار بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال که ۵۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی بوده و بقیه از محل اعتبارات اداره کل نوسازی با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال انجام است.

رئیس شورای اداری بخش ویژه خارگ یادآور شد: در مجموع شاهد فعال بودن پروژه‌ها در سطح شهر خارگ هستیم که هم یک امیدواری در دل مردم خارگ به وجود آورده و هم اینکه باعث رونق اقتصادی جزیره خواهد بود.

استان بوشهر
۱۴۰۲/۰۹/۰۹ ۱۰:۳۵
اخبار منتخب
پر بازدیدترین اخبار