شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024

خارگ

بزرگترین و متفاوت ترین مانور جستجو و نجات دریایی در آبهای جزیره خارگ برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین:مانور یک روزه جستجو نجات دریایی با حضور سازمانها و ارگانهای دریایی در آبهای استحفاظی جزیره خارگ با موفقیت انجام شد.


ایرج صفری رییس اداره بندر و دریانوردی خارگ  در اینباره گفت، مانور محلی جستجو و نجات دریایی  با هدف تقویت و افزایش قابلیت های تیم های جستجو و نجات دریایی و کنترل صدمات در شرایط اضطراری برنامه ریزی و در آبهای  استحفاظی جزیره خارگ  انجام شد.

صفری افزود : در این مانور که با استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات لازم  نظیر شناورهای دریایی ،ایستگاههای مخابرات رادیویی و کارشناسان  صورت گرفت ،شناورهای مشخص شده با اعلام اضطرار از سوی کشتی مسافر بری "فراساحل ۲"  که با  ۲۰ مسافر در حال تردد بود مبنی بر اتش سوزی در موتور خانه شناور و عدم امکان کنترل آتش ،عملیات نجات و انتقال مسافران و آسیب دیدگان را انجام دادند و در ادامه  با حضور بالگرد و  ۴فروند شناور عملیاتی در منطقه مانور ، عملیات نجات  حادثه دیدگان از آب نیز انجام گردید.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه مانور نیز  فرد مصدوم  توسط شناور ناجی ۹ به عوامل اورژانس مستقر بر روی اسکه مروارید جزیره خارگ تحویل داده شد همچنین به جهت جلو گیری از غرق شدن شناور سانحه دیده ،عملیات انتقال شناور مضطر توسط دو شناور آتشخوار  به طرف اسکله مرواید جزیره خارگ صورت گرفت.

رییس اداره بندر و دریانوردی خارگ ضمن تقدیر از زحمات تمامی عوامل درگیر در مانور  عنوان کرد: دراین مانور شرکت پایانه های نفتی خارگ، شرکت نفت فلات قاره خارگ،شرکت ملی نفتکش خارگ،ئ مجتمع پتروشیمی خارگ، نیروی دریایی سپاه پاسداران، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی مرزبانی خارگ، ناحیه مقاومت بسیج ثارالله خارگ،مرکز بهداشت و درمان صنعت نفت خارک، اورژانس ۱۱۵،فرودگاه شهدای جزیره خاگ، اداره ورزش و جوانان خارگ، هیات کوهنوردی خارگ و هیات نجات غریق و غواصی جزیره خارگ مشارکت فعال داشتند.

گفتنی است ، در پایان مانور نیز جلسه ای با حضور فرماندهان درگیر درمانور بمنظور تحلیل و برسی موارد، در اداره بندر و دریانوردی خارگ برگزار گردید.

خارگ
۱۳۹۸/۱۱/۰۸ ۱۰:۲۱
اخبار منتخب
پر بازدیدترین اخبار