یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 28 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
کمپین بسیج ملی تغذیه در گیلان اجرا می‌شود
رشت- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجرای کمپین بسیج ملی تغذیه، گفت: این طرح با هدف توسعه دانش تغذیه در جامعه و آموزش شیوه‌های درست در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، آبتین حیدرزاده ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه کارشناسان تغذیه به داشتن تغذیه درست در دوران کرونا تاکید دارند، گفت: داشتن تغذیه سالم برای تقویت سیستم ایمنی بدن در دوران کرونا جهت مقابله با عوامل میکروبی و بیماری‌زا توصیه می‌شود.

وی با اشاره به اجرای کمپین بسیج ملی تغذیه با شعار «تغذیه سالم جهت پیشگیری از کرونا»، تصریح کرد: این طرح از ۱۵ دی آغاز و تا ۳۰ دی ماه با هدف توسعه دانش تغذیه در جامعه و آموزش دادن شیوه‌های آن ادامه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با تاکید بر اینکه پکیج‌های تغذیه‌ای توصیه شده باید با شرایط اقتصادی مردم همخوانی داشته باشد، افزود: نمک یکی از عوامل خطرزا است که باید به اندازه مصرف شود همچنین مردم باید مصرف نمک‌های یددار را مدنظر قرار دهند.

حیدرزاده با بیان اینکه مصرف بیش از اندازه نمک موجب ابتلاء به انواع سرطان‌ها می‌شود، بیان کرد: بهتر است نمک در ابتدای پخت غذا اضافه شود و مردم نمک را کلاً از روی سفره غذا حذف کنند.

حیدرزاده با اشاره به ضرورت داشتن رفتار تغذیه‌ای سالم، افزود: سرطان معده و گوارش تحت تأثیر مواد غذایی و نیترات‌ها هستند و مصرف مواد غذایی مانده و مواد مخدر زمینه ساز ابتلاء به سرطان معده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان ادامه داد: دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان درصدد آن است که برنامه‌ای جهت آموزش روش‌های پیشگیری و درمانی سرطان معده و همچنین درمان زودرس و به‌موقع سرطان معده را اجرایی کند.

کد خبر 15242
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار