دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
کدام روستاهای گناوه بیشترین خسارت را از زلزله دیدند؟
ایسنا/بوشهر مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر گفت: روستاهای بهمنیاری، کلر، شول، گُماران، اسلام‌آباد، تاج مَلِکی و بهمنیاری غربی از توابع بخش مرکزی گناوه بیشترین خسارت را از زلزله دیده‌اند.

غلامرضا حاجیانی با اشاره به وضعیت مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: در پی وقوع زلزله شدید به اندازه ۵/۹ در مقیاس ریشتر که درساعت ۱۱:۱۱ مورخ یکشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ در شهرستان بندر گناوه استان بوشهر رخ داد نیروهای ارزیاب و عملیاتی جمعیت هلال احمر جهت امدادرسانی به حادثه دیدگان به منطقه زلزله زده اعزام شدند.

وی عنوان کرد: با توجه به اعزام تیم‌های ارزیاب و عملیاتی از هلال احمر شهرستان گناوه و همچنین مرکز استان در لحظات اولیه وقوع به کانون زمین لرزه و همچنین اعلام آماده باش سازمان امداد و نجات به استان‌های همجوار و بالگردهای مستقر در استان‌های بوشهر و استان‌های ذکر شده کلیه امکانات جمعیت هلال احمر جهت کمک رسانی امدادی به حادثه دیدگان شروع گردید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر افزود: با بررسی های اولیه و ارزیابی های صورت گرفته از شهر بندر گناوه و روستاهای همجوار بیشتر خسارات وارد شده به بافت های قدیمی در روستاها بوده است.

حاجیانی بیان کرد: تاکنون تعداد ۷۱ دستگاه چادر امدادی بین خانوارهای آسیب دیده از زلزله توزیع شده است.

این مسئول به روستاهای بهمنیاری، کلر، شول، گماران، اسلام آباد، تاج ملکی و بهمنیاری غربی از توابع بخش مرکزی گناوه به عنوان روستاهایی که بیشترین خسارت را دیده اند اشاره کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با بیان اینکه خوشبختانه مصدومان به شکل سرپایی مداوا شده‌اند، اظهار کرد: تعداد ۵۰ نیروی عملیاتی در قالب ۱۰ تیم و با کمک ۱۰ دستگاه خودروی عملیاتی و کمک دار خدمات امدادی را انجام داده اند.

وی تعداد مصدومین این زمین لرزه را ۶ نفر اعلام کرد و گفت: تا کنون ۳۷ پس لرزه بعد از زلزله دیروز به وقوع پیوسته و قرار گرفتن در کنار گسل رگ سفید دلیل وقوع زمین لرزه است.

حاجیانی از شهروندان خواست ضمن حفظ آرامش و خونسردی و عدم توجه به شایعات نسبت به رعایت اصول امدادی اقدام نمایند و وقوع پس لرزه ها را امری طبیعی بعد از وقوع یک زمین لرزه بزرگ دانست.

انتهای پیام

کد خبر 22852
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار