دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
کارشناسی اولیه منازل آسیب دیده در گناوه توسط بنیاد مسکن آغاز شد
گناوه- فرماندار گناوه گفت: کارشناسان بنیاد مسکن به صورت تخصصی از نزدیک منازل آسیب دیده از زلزله در سطح روستاهای بخش مرکزی وریگ وشهرهای شهرستان گناوه را بررسی خواهند کرد.

غلامرضا مهرجو صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در پی وقوع زلزله ۹.۵ ریشتر روز یکشنبه در شهرستان گناوه، تیم‌های امداد و نجات و بازرسی در ساعات اولیه زلزله به مناطق حادثه دیده اعزام شدند.

فرماندار گناوه افزود: همزمان با اعزام این تیم‌های فراخوانی اعضای مدیریت بحران شهرستان در فرمانداری با حضور مدیرکل بحران استانداری بوشهر نشستی اضطراری برگزار شد که در این نشست تصمیمات لازم جهت امداد رسانی و بررسی‌های اولیه خسارات اتخاذ شد و سپس بازرسان ارزیابی کننده به همراه مدیران استانی و شهرستان با حضور استاندار در مناطق آسیب دیده حضور یافتند.

وی گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته میزان خسارت‌ها در این زمین لرزه بیشتر در هفت روستای شهرستان وارد شده است که بیشتر آن مربوط به دیوارها و ترک خوردگی سقف خانه‌ها بوده است و خوشبختانه خسارات جانی هم نداشته است.

فرماندار گناوه تصریح کرد: در این زلزله آسیبی به زیرساخت‌های آب، برق و مخابرات و گاز در شهرستان گناوه وارد نشده است.

وی ادامه داد: در شب گذشته تعداد ۷۱ چادر برای اسکان اضطراری مردم روستاهایی که در نزدیکی کانون زلزله قرار داشتند پس از شناسایی توسط اکیپ‌های امدادی جمعیت هلال احمر و همکاری دهیاران توزیع شد.

مهرجو گفت: توزیع چادر در سطح شهر نیز در دستور کار قرار گرفت که در صورت اعلام نیاز توزیع خواهد شد.

فرماندار گناوه افزود: به منظور ارزیابی خسارات وارده نشستی با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر برگزار شد که امروز (دوشنبه) میزان خسارات پس از بررسی‌های کارشناسان جهت پرداخت تسهیلات جمع بندی و برآورد خواهد شد.

وی گفت: کارشناسان بنیاد مسکن از نزدیک و به صورت تخصصی منازل آسیب دیده را بررسی خواهند کرد و پرداخت تسهیلات بلاعوض یا با بهره پایین پس از بررسی‌ها وارد با طی روند آن انجام خواهد شد.

وی گفت: گزارش خسارات به استان اعلام خواهد شد و پس از تشکیل پرونده‌های میزان خسارت منازل اعلام خواهد شد و پس از اختصاص اعتبار در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

فرماندار تصریح کرد: از همه مردم درخواست می‌کنیم به شایعات که در اینگونه مواقع در فضاهای مجازی پخش می‌شود توجهی نکنند و ضمن حفظ آرامش خود اخبار را از منابع موثق دنبال کنند.

زلزله ۹.‏۵ ریشتری ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه روز یکشنبه در‬ شهرستان گناوه رخ داد که مرکز لرزه نگاری کشوری مؤسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران عمق زمین لرزه را در ۱۰ کیلومتری زمین و مختصات کانون آن را در طول جغرافیایی ۵۰.۷۲ و عرض جغرافیایی ۲۹.۷۶ واقع در ۲۸ کیلومتری گناوه و ۹۱ کیلومتری بوشهر اعلام کرد.

شدت وقوع زلزله و مدت زمان آن نسبت به زمین لرزه‌های که تاکنون در این منطقه رخ داده بود بسیار زیاد بود و باعث ترس و وحشت مردم و وارد شدن خساراتی در این شهرستان بخصوص به منازل روستایی شد.

پس لرزه‌های این زلزله همچنان با گذشت بیش از ۲۴ ساعت ادامه دارد.

کد خبر 22879
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار