دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
افزایش آمار کرونا در کرمان/ برگزاری جشن و تجمعات ممنوع است
کرمان- استاندار کرمان ضمن هشدار در خصوص افزایش آمار کرونا در استان کرمان گفت: در شرایط کنونی برگزاری جشن‌ و تجمعات ممنوع است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی زینی‌وند ظهر یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا با اشاره به اتمام انتخابات و تشکر از حضور حداکثری مردم استان کرمان در این انتخابات گفت: به علت تجمعات انتخاباتی و همجواری با استان‌های هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان شاهد افزایش مبتلایان به ویروس کرونا هستیم.

زینی وند ادامه داد: تمامی تجمعات چه برای جشن پیروزی و چه برای کارهای دیگر ممنوع است و اگر کسی قصدی در این زمینه دارد باید صرفنظر کند چون ما نگران سلامتی مردم هستیم و جان مردم از هر چیزی برای ما با ارزشتر است.

وی همچنین با بیان اینکه فرمانداران باید هرچه سریع‌تر جلسات ستاد کرونای شهرستان‌ها را برگزار کنند، گفت: باید دستورالعمل‌ها را سختگیرانه اعمال کنند و اگر به تشخیص خودتان جایی را دیدید که باعث نگرانی است، تعطیل کنید.

زینی‌وند افزود: حالا که انتخابات تمام شده است و نیروی‌های انتظامی کمی بار مسئولیتشان سبکتر شده است، باید ترددهای شبانه و بین شهری را سختگیرانه تر زیر نظر داشته باشند تا پیک شیوع کرونای استان‌های همجوار وارد استان کرمان نشود.

وی اظهار کرد: با هماهنگی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی تجهیزات بیمارستان‌ها را افزایش دهید و آمادگی لازم را داشته باشید و می‌توانید به توصیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی از طرح نیمه بستری (بستری چند ساعته در طول روز و دریافت دارو) استفاده کنید که اینگونه هم مردم رضایت دارند هم پرسنل بیمارستان‌ها دیرتر خسته می‌شوند و هم امکانات به همه می‌رسد.

زینی وند گفت: با توجه به پیک شیوع ویروس کرونا در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان باید بیشتر مراقب باشیم که این پیک از جنوب و شرق وارد استان کرمان نشود.

کد خبر 26804
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار