دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
۷۰۰ میلیارد ریال برای درمان بیماران کرونایی هزینه شد
ارومیه - مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: بیمه سلامت تاکنون برای درمان بیماران کرونایی در سطح استان ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

فریده جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه این هزینه برای ۱۸ هزار پرونده بستری در ماه پرداخت شده است، افزود: ۹۰ درصد هزینه‌های بستری بیماران کرونایی و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی در بخش دولتی در تعهد سازمان بیمه سلامت است.

وی با اشاره به اینکه هزینه درمان هر بیمار کرونایی بر اساس محاسبه کشوری بیش از ۴۰ میلیون ریال است، عنوان کرد: بیماران کرونایی بدون دفترچه بیمه با مراجعه به ۶۷ مرکز پیشخوان آذربایجان غربی، می‌توانند در ۲۴ ساعت صاحب دفترچه سلامت شده و از خدمات آن استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی، با اشاره به مجموع هزینه‌کردهای این نهاد بیمه‌گر در یک سال گذشته گفت: در این مدت این نهاد ماهانه ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است و هیچ مشکلی از نظر اعتبار و پرداختی وجود ندارد و سعی می‌شود تا پرداخت‌های این سازمان بیمه‌ای به مؤسسه‌های طرف قرارداد به روز باشد.

جعفری اضافه کرد: اداره کل بیمه سلامت آذربایجان غربی حدود دو میلیون نفر در استان بیمه شده دارد که زیر پوشش پنج صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان هستند.

وی اشاره به اینکه ۶۲.۴ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: از این تعداد ۵۲ درصد صندوق روستاییان ۲۷ درصد صندوق همگانی ۹ درصد صندوق کارکنان دولت ۴ درصد سایر اقشار و یک درصد نیز ایرانیان را شامل می‌شود.

جعفری ادامه داد: تعداد جمعیت تحت پوشش بیماران خاص استان سه هزار و ۹۴۲ نفر در بخش دیالیز، پیوند کلیه، تالاسمی، هموفیلی و ام اس هستند که از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیمه سلامت با یک هزار و ۲۷۰ مرکز شامل داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و مطب‌ها طرف قرارداد است گفت: در طول یکسال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه‌های درمان بیماران توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

جعفری تصریح کرد: این هزینه برای اسناد ارائه شده توسط مؤسسه‌های دولتی، دانشگاهی و مؤسسه‌های خصوصی توسط بیمه سلامت این استان پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه‌سلامت آذربایجان‌غربی گفت: ١٢ درصد این هزینه‌ها مختص بیماران خاص تحت پوشش بخش‌های دیالیز، پیوند کلیه، تالاسمی، هموفیلی و ام اس بوده است.

از اول تیرماه ۱۴۰۰ هیچ گونه دفترچه کاغذی چاپ نمی‌شود و خدمات دفترچه‌ای بیمه سلامت به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود

کد خبر 26840
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار