دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
رونمایی واکسن اسپوتنیک ایرانی/«پاستور» اجازه مصرف اضطراری می گیرد
گرگان- وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه روز سه شنبه واکسن پاستور اجازه مصرف اضطراری می گیرد، گفت: روز شنبه با حضور سفیر ایران در روسیه از واکسن اسپوتنیک ایرانی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر سعید نمکی ظهر دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا گلستان اظهارکرد: امروز در شرایطی هستیم که دولت بعدی دغدغه واکسن نخواهد داشت و تا پاییز علاوه بر نیاز داخل صادرکننده واکسن کرونا هم هستیم.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: مجموعه واکسن برکت راه افتاده و اولین محموله تولید انبوه خود را تحویل خواهد داد.

نمکی با بیان اینکه روز سه شنبه واکسن پاستور اجازه مصرف اضطراری می‌گیرد، گفت: در صورتی که واکسن آستارازنکا روی گونه آفریقایی ۱۱ درصد اثر داشته اما واکسن پاستور ۶۲ درصد اثرگذاری دارد.

وی همچنین گفت: روز شنبه با حضور سفیر ایران در روسیه واکسن اسپوتنیک ایرانی رونمایی می‌شود.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بی‌ام کرد: روز یکشنبه مرحله اول کارآزمایی بالینی واکسن سپاه آغاز خواهد شد و همچنین واکسن رازی فاز اول خود را طی کرده و فاز دوم آن در حال اتمام است.

نمکی اضافه کرد: واکسن سیناژن فاز دوم خود را طی کرده و به طور همزمان چند پلت‌فرم را با هم ادامه می‌دهیم.

وی گفت: بعد از زدن واکسن به گروه‌های بالاتر از ۶۰ سال و بیماران خاص و صعب‌العلاج تا پایان شهریورماه واکسیناسیون نیروهای نظامی، انتظامی و افراد پرریسک آغاز خواهد شد و امیدواریم تا پایان پاییز کل جمعیت هدف واکسینه شوند و زنجیره انتقال قطع شود.

کد خبر 26856
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار