دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
۱۲ هزارنفر در استان بوشهر خون دادند/ خون خارج استان دریافت نکردیم
بوشهر - مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ هزار و ۳۷۳ نفر در استان بوشهر خون اهدا کرده‌اند.

نرگس عبیدی در گفت و گو با خبرنگار مهر در شهرستان دیر اظهار داشت: در پنج ماهه نخست سال جاری، ۱۵ هزار و ۳۰۸ نفر به مراکز انتقال استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۳۷۳ نفر موفق به اهدا خون شده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر افزود: استان بوشهر با توجه به جمعیت در سه ماهه نخست امسال رتبه سوم کشوری در اهدا خون به دست آورده است.

وی ابراز کرد: با توجه به مشکلات کرونا و گرمای هوا میزان مراجعات برای اهدا خون در استان کم شده است.

فعالیت ۴ مرکز در استان

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با بیان اینکه اهدای خون کاری ضروری و حیاتی است، افزود: افرادی که توانایی اهدای خون دارند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: چهار مرکز انتقال خون بوشهر، گناوه، کنگان و برازجان در استان بوشهر فعال هستند.

عبیدی ادامه داد: امروز در هفته دولت مرکز خون گیری در دیر افتتاح شد تا شهروندان دیری نیازی به مراجعه به شهر کنگان نداشته باشند.

وی با اعلام اینکه به همه گروه‌های خونی مثبت و منفی نیازمندیم. افزود: مردم اطمینان داشته باشند که در مراکز انتقال خون تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت می‌شود و دغدغه انتقال ویروس کرونا وجود ندارد.

تأمین نیازها توسط مردم استان

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: از ابتدای کرونا با حمایت و یاری مردم تاکنون هیچ خونی از خارج استان دریافت نکرده‌ایم و خونی که به بیمارستان‌ها تحویل داده‌ایم در خود استان اهدا شده است.

وی به نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی اهدای خون اشاره و تاکید کرد: هرچه ذخایر خون مطلوب‌تر باشد به نفع استان است و ما نمی‌خواهیم بحرانی در این زمینه استان را تهدید کند.

عبیدی اظهار کرد: مراجعه برنامه ریزی شده، مستمر و روزانه هم استانی‌ها به مراکز انتقال خون به مطلوب ماندن ذخایر خون در استان کمک می‌کند.

کد خبر 31663
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار