دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
افزایش هزینه قبض برق بوشهری‌ها از کجا آب می‌خورد؟
ایسنا/بوشهر شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر به منظور تنویر افکار عمومی در خصوص گلایه برخی از مشترکین محترم استان از افزایش هزینه برق مصرفی اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در این اطلاعیه آورده است: تعرفه‌های برق و شرایط عمومی آن‌ها وفق مقررات مندرج در مصوبه‌های هیئت محترم وزیران ملاک و مبنای قطعی و بلافصل محاسبه بهای برق مصرفی مشترکین محترم بوده و این شرکت نیز مکلف به رعایت مفاد مصوبه یاد شده است.         

وفق مفاد مندرج در مصوبه‌های فوق الاشاره کلیه مشترکان خانگی  در استان بوشهر با توجه به شرایط خاص اقلیمی آب و هوایی از تعرفه گرمسیری نوع یک، که در واقع بیشترین یارانه بخش انرژی در این تعرفه بدان‌ها تعلق می‌گیرد، برخوردار بوده و در حال حاضر نیز این نرخ مبنای محاسبات عرضه انرژی به مشترکین محترم است.                                  

افزایش نرخ برق از اول اردیبهشت سال جاری بدین گونه اعمال شده است که مشترکین با رعایت الگوی مصرف خانگی (با مصرف کمتر از ۶هزار کیلووات ساعت در دوره دو ماهه) مشمول افزایش ۷ درصد نسبت به سال گذشته شده‌اند و مشترکین پر مصرف با مصرف بالای الگوی مصرف (بالای ۶هزار کیلو وات ساعت در دوره دو ماهه) مشمول افزایش نرخ مازاد به میزان ۱۶ درصد نیز می‌شوند.  

لازم به ذکر است که تا کنون ۳/۸ درصد قبوض برق مصرفی مشترکین خانگی مشمول مشترکین پر مصرف در استان است. این شرکت ضمن تشکر از مشترکین کم مصرف و خوش مصرف، از کلیه مشترکین علی الخصوص مشترکین پر مصرف درخواست دارد به‌منظور کاهش هزینه برق مصرفی خود و همچنین کمک به جلوگیری از اعمال خاموشی ناخواسته به مردم شریف استان نسبت به رعایت الگو و مدیریت مصرف انرژی برق، اقدام کنند.  

حسب بررسی‌های میدانی و تحلیل‌های مقایسه‌ای موجود در سیستم جامع خدمات مشترکین این شرکت مشاهده می‌شود که در مجموع محاسبات انجام شده وفق مصوبات ابلاغی بوده و از این بابت انحرافی مشاهده نشده است.  

در خاتمه  ضمن ارج نهادن به دیدگاه‌های اصحاب نظر و تنویر افکار مشترکان محترم  این شرکت آمادگی کامل دارد در صورتی که مصادیق و یا ابهاماتی دال بر محاسبه غیر متعارف بهای برق مصرفی وجود داشته باشد به تفکیک انشعاب و به صورت ویژه بررسی و در صورت نیاز اقدام اصلاحی در این خصوص اعمال شود.  

در ضمن کلیه مشترکین میتوانند از طریق لینک ارسالی در پائین پیامک قبض برق مصرفی نسبت به نصب اپلیکیشن برق من و ضمن برخورداری از کلیه خدمات برق بصورت غیر حضوری، نسبت به دریافت اصل قبض برق مصرفی، سوابق مصرف و اطلاعات تکمیلی مصرف خود مطلع شوند.

انتهای پیام

کد خبر 31695
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار