دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
بسیجیان در واکسیناسیون کرونا خوش درخشیدند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، طرح شهید سلیمانی را تجلی مجدد درخشش بسیجیان دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، در جلسه مسئولان کانون‌ها و اعضای شواری بسیج جامعه پزشکی، با اشاره به اینکه حضور بسیجیان در عرصه‌های مختلف خدمت رسانی زبانزد است، از تلاش‌ها و مجاهدت‌های بسیجیان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قدردانی کرد.

وی، کسب رتبه اول بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سطح کشور و استان تهران را تبریک گفت و برنامه صیانت از این جایگاه و تلاش برای اعتلای بسیج کارکنان و مجموعه دانشگاه را ضروری دانست.

زالی در ادامه آثار ماندگار واقعه عاشورا را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: هیچ حادثه و رویداد تاریخی همانند واقعه عاشورا اینچنین در حافظه دنیا نهادینه نشده، فرهنگ غنی که امروز به عنوان فرهنگ عاشورایی از آن یاد می‌شود حاصل عظمت این واقعه و در ادامه مدیون تلاش افرادی است که از این رویداد مهم صیانت کرده‌اند.

وی به خاطرات و جانفشانی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز رخداد بزرگ جنگ تحمیلی به عنوان رویدادی میهنی، اجتماعی و فرهنگی، در تاروپود جامعه تنیده شده و به حافظه ملت بزرگ ایران مبدل شده است.

زالی تاکید کرد: فرهنگ دفاع مقدس باید کماکان تازه و با ظرافت در حوزه‌های مختلف اجتماعی، مدیریتی و اجرایی کشور استمرار یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این مهم که فرهنگ دفاع مقدس برآمده از مردم است، گفت: جانفشانی مردم، کار تیمی و با نگاهی ایثارگرانه ارزشمندترین دستاوردهای دفاع مقدس را رقم زد، نتیجه‌ای که هرگز به ظرفیت‌های کلاسیک و نگاه صرف به منابع دولتی محقق نمی‌شد.

زالی، رکوردشکنی جامعه پزشکی در خدمت رسانی به رزمندگان را مورد توجه قرار داد و ثبت ایثارگری‌های کادر درمان و بهداشت را ضروری دانست.

وی ادامه داد: تیم‌های بهداشتی و درمانی و بسیجیان جان بر کف جامعه پزشکی در قالب تیم اضطراری و بهداری رزمی و در نزدیک‌ترین خطوط مواصلاتی جنگی کارهای بزرگی انجام دادند.

زالی موضوع شیوع کرونا و مشارکت بسیجیان در خدمت رسانی به مردم را حماسه دیگر اعضای بسیج جامعه پزشکی عنوان کرد.

وی محوری‌ترین اصل رجعت به فرهنگ دفاع مقدس و توجه به نقش اثر گذار بسیجیان را، رجعت به طرح شهید سلیمانی عنوان کرد و گفت: این طرح تجلی مجدد درخشش بسیجیان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه محرومیت زدایی، کمک به مردم و اصلاح الگوی زندگی از جمله محورهای طرح شهید سلمیانی است تاکید کرد: بسیجیان باید بیش از هر زمان دیگری اهداف این طرح ارزشمند را با تعصب دنبال کنند.

زالی با بیان این موضوع که بسیجیان در واکسیناسیون کرونا خوش درخشیدند، افزود: همچنان در حوزه واکسیناسیون عمومی به عنوان تجلی کار عمیق مردمی و اجتماعی نیاز گروه‌های بهداشتی و درمانی به همکاری و تعامل بیشتر بسیجیان است.

به گفته وی، توجه به ظرفیت‌های درون زا می‌تواند موجبات پیشرفت ایران اسلامی را محقق کند و بسیجیان به عنوان پیش‌قراولان می‌توانند با این نگاه عمیق و ملی ظرفیت‌های ارزشمند کشور را شکوفا کنند.

تلاش برای تحقق عدالت و کاهش محرومیت زدایی در کشور، برنامه ریزی و ارائه طرح‌های کاربردی و عملیاتی، اصلاح فرآیندها، ترویج فرهنگ مبتنی بر فعالیت‌های تیمی مبتنی بر اخلاق و همچنین پیاده سازی سیاست‌های مبتنی بر اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین مواردی بود که زالی ضرورت توجه به آن را از سوی مسئولان کانون‌ها و اعضای شواری بسیج جامعه پزشکی خواستار شد.

وی در پایان نیروهای مخلص بسیجی را نیروهای بر آمده از مردم توصیف کرد و گفت: دریچه‌های ورود به فعالیت‌های بسیجی با نگاه مترقی و متعالی بسیجیان برای همه افراد در ایران اسلامی باز است و این نگاه متعالی موجبات شکوفایی بسیج را مهیا می‌کند.

کد خبر 33841
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار