دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
خطوط کشتیرانی و پروازی از بوشهر به قطر راه‌اندازی می‌شود
ایسنا/بوشهر ️استاندار بوشهر گفت: به دنبال راه‌اندازی خطوط کشتیرانی و پروازی از این استان به مقصد قطر با توجه به برنامه‌ جام جهانی فوتبال هستیم.

احمد محمدی‌زاده با اشاره به برنامه جام جهانی فوتبال قطر در همسایگی استان بوشهر گفت: در این راستا دنبال راه‌اندازی خطوط کشتیرانی و پروازی از این استان به مقصد قطر هستیم.

وی نزدیک‌ترین مسیر از ایران به کشور قطر را بنادر استان بوشهر دانست و بیان کرد: در این راستا علاوه بر بنادر ۵ فرودگاه در این استان وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

️استاندار بوشهر ادامه داد: با پیگیری انجام شده مجوز سفر دوم لنج‌های تجاری این استان برای فصل زمستان صادر و ابلاغ آن اعلام شد و در دی، بهمن و اسفند لنج‌های استان‌ بوشهر می‌توانند سفر دوم خود را به کشورهای حوزه جنوبی خلیج‌فارس انجام دهند.

محمدی‌زاده با بیان اینکه لنج‌های تجاری استان خوزستان هم می‌توانند از این مجوز استفاده کنند گفت: باید به صادرات کالا با استفاده از لنج‌های تجاری توجه ویژه شود و روند صادرات از اسکله‌های استان بوشهر افزایش یابد.

وی تحقق مطالبات بازرگانان بوشهری برای جلوگیری از کوچ آنها به دیگر استان‌ها افزود: باید کارگروهی متشکل از صمت، گمرک و اتاق بازرگانی تشکیل شود تا مشکلات بازرگانان و تجار در مهاجرت به دیگر نقاط آسیب‌شناسی شود.

استاندار بوشهر صادرات غیرنفتی را یکی از سیاست‌های مهم دانست و بیان کرد: ارزآوری نیاز به توسعه صادرات است و در این راستا باید زمینه تسهیل صادرات بیش از گذشته فراهم شود و باید مشکلات و موانع این حوزه برطرف شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، کشتی گراند فری به عنوان شناور مسافری - باری مسیر بوشهر - قطر اواخر خردادماه پارسال در اسکله شماره ۳ بندر بوشهرپهلو گرفت، این کشتی دارای ۱۴۴ متر طول، ۲۶ متر عرض، ۵۰۰ تخت در قالب ۲۵۰ اتاق و یکهزار و ۳۰۰ صندلی است که در پنج کلاس به جابه‌جایی مسافر می‌پردازد.

انتهای پیام

کد خبر 39157
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار