دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
نفوذ گردوغبار فرا منطقه‌ای به استان بوشهر/ وقوع گردوخاک محلی
بوشهر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با تشکیل توده های گرد و خاک در مناطقی از کشور عراق، شاهد انتقال ذرات گرد و غبار در استان بوشهر خواهیم بود.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده وزش متناوب بادهای شمالی تا روز چهارشنبه بر روی دریا و در سطح استان بوشهر است.

وی اضافه کرد: طی این مدت در برخی از ساعات ضمن افزایش ارتفاع موج دریا، وقوع گردوخاک محلی و همچنین نفوذ گردوغبار فرا منطقه‌ای به استان دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: طی ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط گردوخاک و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و در برخی از ساعات ۱۶ تا ۴۶ و روی دریا بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

شکوهی‌پور ادامه داد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در ساعاتی از وقت امروز تا اوایل وقت فردا ۱۲۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی از نفوذ و انتقال گردوغبار فرامنطقه‌ای به روی خلیج فارس و سواحل و مناطق نیمه شمالی استان بوشهر خبر داد و افزود: طی ساعاتی از ظهر یکشنبه تا پایان روز دوشنبه کاهش دید افقی و کیفیت هوا را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: به همه افراد به‌ویژه برای کودکان، سالمندان و بیماران توصیه می‌شود که از تردد غیر ضروری در سطح شهر در هنگام گرد و خاک پرهیز شود.

کد خبر 47264
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار