دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
روز بوشهر در تقویم رسمی کشور ثبت شد
بوشهر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: روز بوشهر در تقویم رسمی کشور ثبت شد.

عبدالرحیم افروغ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در نشست شورای فرهنگ عمومی، ۱۸ اسفند به عنوان روز بوشهر در تقویم رسمی کشور ثبت شد.

وی با تقدیر از پیگیری امام جمعه بوشهر در این زمینه بیان کرد: نگاه ویژه‌تر به زیست‌بوم و میراث ناملموس فرهنگی استان بوشهر از اهداف این نامگذاری است و باید در راستای احیا، بازشناسی و انتقال آن‌ها به نسل امروز بیش از پیش تلاش کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: در گذشته نیز با مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ۱۲ شهریور سالروز شهادت رئیس‌علی دلواری مبارز نستوه جنوبی به عنوان روز ملی مبارزه با استعمار نامگذاری شده بود.

وی روز ملی خلیج فارس را یکی دیگر از روهای مهم ملی برای مردم استان بوشهر عنوان کرد و افزود: این خلیج زیبا از دیرباز در زیست و معاش و شکل‌گیری خرده‌فرهنگ‌ها، آداب و رسوم اهالی این منطقه بسیار تأثیرگذار بوده است.

افروغ معرفی پیشکسوتان و مشاهیر و مفاخر فرهنگی، هنری و علمی، اسوه‌های مقاومت استان در برابر استعمار و استکبار جهانی، بازشناسی شهدای مقاومت و ایثار را از برنامه‌های مهم روز بوشهر عنوان کرد.

وی معرفی آداب و رسوم و فرهنگ و هنر بومی مردم بوشهر را از برنامه‌های مهم عنوان کرد و ادامه داد: «مقاومت»، «فرهنگ» و «علم» سه کلیدواژه اصلی روز بوشهر را تشکیل می‌دهند.

سالروز تأسیس مدرسه سعادت که از نظر تاریخی مادر مدارس جنوب ایران به‌شمار می‌رود، به‌عنوان مبنای نامگذاری روز بوشهر قرار گرفت. مدرسه‌ای که در سال ۱۲۷۸ شمسی به سبک نوین آموزشی در بوشهر تأسیس شد.

کد خبر 58771
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار