دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
جشن کودکان کار در بوشهر برگزار شد
بوشهر- مدیر بهزیستی شهرستان بوشهر گفت: به مناسبت روز جهانی کودکان کار، جشن کودکان کار در بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آرزو منوچهری یکشنبه‌شب در این مراسم ضمن بزرگداشت ۱۲ ژوئن روز منع کودک کار، اظهار داشت: این روز فرصتی برای جلب توجه افکار عمومی به اهمیت دوران کودکی است.

وی افزود: نیازها و خواسته این قشر آسیب پذیر در جامعه برای رشد و نمود این عزیزان با همکاری دیگر نهادهای اجرایی باید در دستور کار قرار گیرد و همه ما وظیفه داریم برای رشد و پویا نمایی و همچنین توانمند سازی این قشر آسیب پذیر در جامعه با برنامه ریزی مدون تلاش کنیم.

مدیر بهزیستی شهرستان بوشهر با توجه به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی که در جامعه وجود دارد تاکید کرد: کار کردن کودک با توجه به اقتضای سنّی که دارد در دراز مدت اثرات نامطلوبی از لحاظ جسمی و روحی خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: این امر می‌تواند باعث ضایعات جبران ناپذیری در کودک کار ایجاد کند که منجر به ناتوانی آن شود.

جشن کودکان کار در بوشهر برگزار شد

دستیار و مشاور استاندار بوشهر ضمن تقدیر از فعالیت‌ها و خدمات مؤثر به جامعه هدف بهزیستی و نگاه ویژه این نهاد در ورود به خدمات به کودکان کار و خیابانی گفت: با توجه به شرایط نامطلوب خانواده این قشر از جامعه، متأسفانه به جای اینکه دوران کودکی خود را با بازی، تفریح و تحصیل در ابتدای دوران زندگی خود تجربه کنند به ناچار برای امرار و معاش خود و خانواده روی به کار در خیابان می‌آورند.

روح الله اسماعیلی افزود: امیدواریم با همت مسئولان و مشارکت مردم و خیرین نیکوکار بتوانیم قدم‌های مؤثری در جهت رفاه، آموزش و تحصیلی این عزیزان برداریم و روزی را شاهد باشیم که هیچ کودک کاری بواسطه نداشتن امکانات اولیه خانواده مجبور به کار در بیرون نباشد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان بوشهر گفت: سازمان بهزیستی به عنوان دبیرخانه و متولّی کودکان کار و خیابانی است اما با توجه به همه امکانات و ظرفیت‌ها که جهت توانمند سازی کودکان کار و خیابانی توسط بهزیستی در اختیار این قشر از افراد آسیب پذیر جامعه قرار می‌گیرد که در این راستا دو مرکز فعال در استان در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان در حد مطلوب به ارائه فعالیت می‌پردازند.

فرزانه فیروزی اظهار امیدواری کرد که همکاری و همیاری دیگر دستگاه‌های اجرایی و مردم نیکوکار و خیراندیش بتوانیم خدمات مطلوب‌تری جهت توانمند سازی این عزیزان به کار بریم.

جشن کودکان کار در بوشهر برگزار شد

در پایان از مادران و سرپرست خانوار و کودکان کار که در عرصه‌های تحصیلی و ورزشی تلاش کرده بودند با حضور مسئولین با اهدا گل و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است از دیگر برنامه‌های جشن اجرای گروه موزیک سنتی و تئاتر بود که با حضور کودکان کار و خیابانی بود که فضایی شاد و مفرح را برای این عزیزان انجام دادند.

کد خبر 58791
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار