دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
دولت حمایت ویژه‌ای از نخلداران دشتستان داشته باشد
بوشهر- امام جمعه دشتستان خرید تضمینی خرما را یکی از مطالبات بحق کشاورزان این شهرستان دانست و گفت: انتظار می‌رود جهاد کشاورزی به این موضوع ورود جدی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان اظهار داشت: با توجه به اینکه نخلداران در آستانه برداشت خرمای جدید خود هستند به دلیل مشکلات گذشته سخت نگران عرضه محصول خود هستند.

وی اضافه کرد: متأسفانه طی سال‌های اخیر هزینه تمام شده تولید خرما به به شدت بالا رفته و قیمت آن هیچ تناسبی با هزینه‌های سنگین تمام شده آن ندارد تا جایی که نخلداران نه تتها سودی نمی‌برند بلکه متضرر هم می‌شوند.

امام جمعه دشتستان خرید تضمینی خرما را یکی از مطالبات بحق کشاورزان دشتستان دانست و بیان کرد: در صورتی که جهاد کشاورزی در امر خرید خرما به نفع باغداران ورود نکند بیشتر نخلداران همچون سال گذشته متضرر خواهند شد و دیگر رغبتی به این شغل مقدس نخواهند داشت.

وی با اشاره به قیام ۱۷ شهریور افزود: قتل عام مردم تهران در ۱۷ شهریور، در میدان ژاله (شهدا)، یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌آید.

مصلح ادامه داد: کشتار بی‌رحمانه مردم در آن روز تجلی واقعی رژیمی بود که سعی می‌کرد با فریبکاری از خود چهره‌ای صلح دوست، آزادی خواه و مخالف با مفاسد بسازد.

وی تاکید کرد: واقعه خونین ۱۷ شهریور نقطه پایانی بود بر حیات رژیم ستمکار پهلوی که بیش از چند ماهی پس از آن حادثه دوام نیاورد.

امام جمعه دشتستان بیان کرد: تکمیل فاز ۱۱ پارس جنوبی پس از یک وقفه ۲۰ ساله، دستاوردی مهم برای بخش انرژی ایران است که می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکل ناترازی گاز خصوصاً در فصل سرما را حل کند و از مشکلات کشور در زمستان‌ها بکاهد.

وی خاطرنشان کرد: یک دولت کشور را برای سال‌ها معطل آمد و رفت شرکت توتال می‌کند و دولت دیگر بدون معطلی و توجه به آمد و شد خارجی‌ها و اخم و لبخند آنها اولویت را تکیه بر توان و ظرفیت داخلی قرار داده و معجزه توان علمی و فنی و روحیه و مدیریت جهادی را به همگان می‌نمایاند.

مصلح با اشاره به حماسه بزرگ اربعین تاکید کرد: حضور بیش از چهار میلیون نفر از زائران ایرانی و میهمانانی عزیز از کشورهای همسایه، یک نصاب جدید و تاریخی به شمار می‌آید.

وی افزود: در کشاکش جنگ بی‌امان ترکیبی دشمن و عملیات بی‌سابقه روانی استکبار رسانه‌ای در داخل و خارج، هم عاشورای امسال و هم اربعین امسال یک رویداد دشمن‌شکن و حماسه بزرگ بود.

امام جمعه دشتستان گفت: طراحی و برنامه‌ریزی‌های دولت و دستگاه‌های تابعه و دیگر نهادهای حاکمیتی خصوصاً فراجا و دستگاه‌های امنیتی و نیز وزارتخانه‌های مختلف و مسئولان استانی و شهرستانی قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: در مواردی که کم هم نیست باید آسیب‌شناسی دقیق انجام گیرد تا در سال‌های آینده از ضعف‌ها کاسته و بر قوت‌ها افزوده شود.

مصلح افزود: مهم‌ترین رسالت و مأموریت دولت و دستگاه‌های حاکمیتی در همه سطوح تلاش برای ترسیم راهبردها و یافتن راهکارهای خلاقانه و مبتکرانه توسعه و تعمیق هوشمندانه مردمی‌بودن و مردمی‌ماندن راهپیمایی اربعین و جستجوی دقیق برای کاهش دخالت دولت از تصدی‌گری به سمت تسهیل‌سازی و تنظیم گری است.

کد خبر 61876
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار