دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
«ته‌لنجی» با توجه به مشکلات ملوانان و لنج‌داران ساماندهی شود
بوشهر- امام جمعه موقت عسلویه گفت: تصمیم‌گیری برای ساماندهی مسئله «ته‌لنجی» باید با توجه به مشکلات ملوانان و لنج‌داران انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس بحرینی در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: در تاریخ مثبت‌ترین خاندان، خاندان و اهل بیت پیامبر هستند ولی بدخواهان می‌خواستند این خاندان قدرت نگیرد و اقدامات متعددی در این زمینه داشتند.

وی اضافه کرد: پیامبر را چند بار مسموم کردند، در دوران حضرت علی چند جنگ خانمانسوز راه انداختند و در آخر او را در محراب عبادت به شهادت رساندند، خانه حضرت زهرا را آتش زدند، امام حسن را معاویه توسط همسرش مسموم کرد و به شهادت رساند و امام حسین را همه می‌دانیم در چه جنایتی به شهادت رساندند و همه ائمه را به شهادت رساندند.

امام جمعه موقت عسلویه بیان کرد: عمق عداوت آنان به خاندان نبوت بود و نگذاشتند اهل بیت بر جامعه بشریت حکومت کنند و گرفتاری برای مردم به ویژه مسلمانان ایجاد کردند، راه‌هایی رفتند که با اسلام سازگار نبود.

وی با بیان اینکه باید اهل بصیرت باشیم و عبرت بگیریم افزود: در کربلا سر امام حسین را بریدند و گفتند بر امیر زمان خروج کرده در حالی که امام خود امیرالمومنین زمان بود. باید حق و باطل را درک کنیم، حسین شناس و اسلام شناس باشیم. اگر هوای نفس بر انسان غالب شد خدا را فراموش می‌کند.

امام جمعه موقت عسلویه سالروز شهادت مردم مسلمان ایران توسط دژخیمان شاه را را گرامی داشت و افزود: جمع زیادی از مردم را از چند طرف به گلوله بستند. من آن دوران قم بودم و این فجایع را دیدم که لودر آورده بودند و کشته‌ها و زخمی را با کمپرسی می‌بردند و خدا می‌داند چه گذشت.

وی تاکید کرد: بعضی الان شاه را تطهیر می‌کنند؛ در جمهوری اسلامی کشور از لحاظ فیزیکی ساخت و ساز، راه و جاده، آب و برق، بیمارستان، دانشگاه و مدرسه آباد شده است و در هیچ دوره‌ای کشور مثل جمهوری اسلامی آباد نشده است مخصوصاً در این دولت انقلابی خیلی کار شده است.

بحرینی تاکید کرد: در هفته دولت در شهرستان همه جا پروژه افتتاح شد و طرح‌ها کلنگ زنی شد. فقط در شهر عسلویه مرکز شهرستان پروژه نداشتیم. این همه اعتبار هست و چرا کار نمی‌کنند؟ شهردار و شورا بنشینند و شهردار مدیریت کنند و با فساد برخورد کنند. کسانی که مدارک زیاد علیه آنها هست به کار نگیرند.

وی به مشکلات ملوانان و لنج‌های باری اشاره کرد و گفت: اگر قرار است راجع به ته لنجی و مسائل دریا مصوباتی باشد باید از اهل دریا در جلسات دعوت کنند و تصمیمات کارشناسی باشد.

امام جمعه موقت عسلویه تاکید کرد: اگر لنج‌ها سالی ۲ بار بروند، بقیه سال ملوانان چه کنند؟ میلیاردها خرج کرده اند تا نان زن و بچه خود را تأمین کنند. نان مردم از این لنج‌ها است. من با قاچاق مخالفم اما نباید مردم را از دریا محروم کنند.

وی تصریح کرد: صدها نفر پشت این لنج‌ها نان می‌خورند و زن و بچه مردم نان می‌خواهند، مسئولین مواظب باشند، کشاورزی را از ما گرفتند، دامداری ما از بین رفت و دریا را آلوده کردند و از ما گرفتند. این مشکلات را حل کنید و مسئولین درد مردم را بیان کنند. مخزن‌های گاز کنار شهر ما است و اگر این لوله‌ها خدای نکرده منفجر شود فاجعه می‌شود.

کد خبر 61880
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار