یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 28 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
دولت برای حل مشکلات معیشتی مردم تدابیر ویژه‌ای داشته باشد
بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: حل مشکلات معیشتی مردم و بهبود وضعیت اقتصادی از مسائل مهمی است که باید به‌صورت ویژه به آن پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تقدیر از حضور گسترده مردم در مراسم اربعین حسینی بیان کرد: همه مردم در اربعین حسینی در ایران و خاک عراق حماسه ماندگار آفریدند.

وی با قدردانی از موکب‌های اربعین حسینی عراقی، ایرانی و استان بوشهر افزود: موکب‌های مختلف در عراق و در مسیرهای داخلی حماسه آفریدند، دشمنان اسلام و مکتب اهل بیت علیه‌السلام با انواع توطئه و ترفند می‌خواستند حماسه اربعین حسینی را کمرنگ و تضعیف کنند اما مردم پای مکتب امام حسین علیه‌السلام ایستادند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه مردم ولایت‌مدار عکس هجمه فرهنگی دشمنان عمل کردند گفت: در اربعین حسینی امسال افزون بر ۴ میلیون نفر از ملت ایران شرکت کردند، ملت ایران ملت امام حسین علیه‌السلام است، و ان‌شاءالله این حرکت موجب برکت و عنایت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام به ایران خواهد شد و دشمنان روسیاه می‌شوند.

وی افزود: پیام اربعین حسینی به معنای این است که جهان آینده به نام امام حسین علیه‌السلام رقم می‌خورد و حکومت جهانی حضرت ولی عصر (عج) محقق می‌شود و مردم نشان دادند که مسیر حرکت ملت ایران راه امام حسین علیه‌السلام است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: این پیاده‌روی اربعین حسینی نشان داد که از ولایت «نجف» آغاز و به شهادت و اوج قیام و انقلاب «کربلا» ختم می‌شود مردم در این طریق پایدار هستند و دشمن به گور خواهد برد که امام حسین علیه‌السلام را رها کنند.

امام جمعه بوشهر، با قدردانی از دولت، حشد شعبی و مردم عزیز و کشور دوست و برادر عراق گفت: بسیاری از دشمنان می‌خواستند بین ایران و عراق جدایی ایجاد کنند، آمریکا توسط صدام جنگ تحمیل و بعد از آن مشکلاتی ایجاد کردند ولی الحمدلله اکنون مردم و دولت‌های ایران و عراق برادر در کنار هم هستند.

لزوم بهبود اقتصاد مردم

وی با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با هیئت دولت بیان کرد: مقام معظم رهبری از تلاش، مجاهدت و کوشش دولت در راستای فعالیت‌های عمیق و زیربنایی در حال انجام برای اقتدار کشور قدردانی کردند.

صفایی بوشهری یکی از کارهای مهم و اساسی دولت را توجه ویژه به معیشت، زندگی، سفره و اقتصاد مردم دانست و تأکید کرد: دولت باید این مهم به‌عنوان یک کار بنیادین و اساسی مورد نظر داشته باشد.

وی با بیان اینکه اکنون شرایط زندگی و اقتصادی مردم نیاز به توجه ویژه دولت است تصریح کرد: حل مشکل معیشتی مردم یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری است و باید به‌صورت ویژه به آن پرداخته شود.

امام جمعه بوشهر، اسم رمز دولت‌های اسلامی را کسب رضای خداوند متعال و خدمت به مردم دانست و خاطرنشان کرد: دولت باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که ضمن رضایت خداوند متعال، نتیجه آن خدمت به مردم باشد.

وی مردم‌داری را نشان از عقلانیت مدیریتی دانست و تصریح کرد: اگر دولتی و یا مدیری بخواهد بر اساس حکمت، مصلحت و عقلانیت مدیریت کند باید مردم‌دار باشد و خدمت به مردم سرلوحه کار مدیران قرار بگیرد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه مردم‌داری از آموزه‌های دینی، رفتارهای حکومتی امام علی علیه‌السلام، سفارش مهم امام راحل و مقام معظم رهبری است اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند در بخش صنعت، کسب‌وکار، سیاست خارجی پیشرفت‌های بسیار خوبی حاصل شده است و آثار و برکات آن هم اکنون دیده و آینده بیشتر مشاهده می‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر اضافه کرد: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری اولویت در کار دولت باید اقتصاد و فرهنگ باشد و در این راستا ضمن توجه ویژه به رشد اقتصادی، مهار تورم، ارتقا تولید، دولت به موضوعات فرهنگی باید به‌صورت ویژه ورود کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، انقلاب اسلامی را یک انقلاب فرهنگ پایه اعلام و خاطرنشان کرد: اگر همه چیز در حالت ایده‌آل قرار بگیرد ولی فرهنگ سقوط کند نشان از این است که اساس انقلاب از دست رفته است.

کد خبر 61882
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار