دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
راهپیمایی اربعین نشان‌دهنده شکست جنگ ترکیبی دشمن است
بوشهر- امام جمعه اهرم گفت: حضور باشکوه مردم در پیاده روی اربعین نشان داد که جنگ ترکیبی دشمن و فتنه‌ها و حتی فشار اقتصادی نتوانسته مردم با بصیرت ایران اسلامی را از مقدسات و ولایت جدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین حجت حبیب پهلو زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اهرم از بانیان مساجد و حسینیه‌ها و هیأت‌ها و مواکبی که در ایام محرم و صفر برای زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و نام و یاد سید و سالار شهیدان و اقامه عزا و جهاد تبیین تلاش کردند همچنین مواکبی که در ایام پیاده روی اربعین به زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام خدمت رسانی کردند تقدیر و تشکر کرد و افزود: تلاش همه کسانی که در شهرستان و یا در کشور عراق و در عتبات عالیات با همت بلندشان به زائران خدمت رسانی کردند قابل تقدیر است.

امام جمعه اهرم ادامه داد: با توجه به اینکه هر سال بر جمعیت پیاده روی اربعین افزوده می‌شود و امسال آمار زائران بیش از ۴ میلیون زائر ایرانی و با زائران دیگر کشورها به آمار کشور عراق بالغ بر ۲۲ میلیون نفر رسیده که این نشان از این دارد که همه مردم دنیا با هر نژاد و هر رنگی از ظلم استکبار خسته و مطالبه عدالت دارند و به دنبال حقیقت و مطالبه معنویت و مطالبه از بین رفتن ظلم دارند که همه اینها در امام حسین علیه السلام جمع شده است چرا که امام حسین علیه السلام کشتی نجات است

. وی افزود: حضور باشکوه بیش از ۴ میلیون هموطن در این پیاده روی نشان از آن دارد که جنگ ترکیبی دشمن و فتنه‌ها و حتی فشار اقتصادی نتوانسته مردمِ با بصیرت ایران اسلامی را از مقدسات و از ولایت جدا کند.

وی گفت: حتی کسانی که توفیق نداشتند در پیاده روی نجف تا کربلا شرکت کنند در بعضی از شهرها مراسم جاماندگان هم برگزار کردند که یک نمایش باشکوهی از عظمت گفتمان کربلا و ظلم ستیزی عاشورا دارد.

پهلو زاده تصریح کرد: از مسئولان دولت مردمی ایران اسلامی و دولت عراق تقدیر و تشکر داشته باشیم که امسال رضایت بیشتری نسبت به سال‌های قبل وجود داشت.

وی بیان کرد: این جریان اصلاحی که از عاشورا شروع شد و به ظهور ختم می‌شود باید مردمی بماند تا بتواند زودتر به نتیجه برسد.

امام جمعه اهرم با اشاره به ۱۷ شهریور سالروز قیام مردم تهران در شهریور ۵۷ که به جمعه سیاه معروف شد گفت: این حرکت ددمنشانه رژیم پهلوی بعد از آن صورت می‌گیرد که دولت شریف امامی با شعار آشتی ملی تشکیل می‌شود اما مردم را به خاک و خون می‌کشد.

وی گفت: این مبارزات از سال ۴۲ یکی پس از دیگری سبب شد که نهال نوپای انقلاب روز به روز به پیروزی نزدیک تر شود.

وی یاد آور شد: بیانیه گام دوم که لازم است مد نظر همه دلسوزان نظام باشد حاوی این نکته است که «بی شک فاصله میان بایدها و واقعیت‌ها، همواره وجدان‌های آرمان خواه را عذاب داده و می‌دهد اما این، فاصله‌ای طی شدنی است و در مواردی بارها طی شده است و بی شک در آینده، با حضور نسل جوان و دانا و پرانگیزه با قدرت بیشتری طی خواهد شد».

وی ادامه داد: مصداق بارز این فرمایش رهبری در بیانیه گام دوم پیشرفت‌های بسیار مهم ایران اسلامی و نزدیک بودن به قله‌ای است که اشتیاق جامعه بین المللی برای ارتباط و تعاملات بین المللی یکی پس از دیگری چراغ سبز نشان می‌دهند برخلاف تفکر غرب گرا که حاضر بود همه دارایی خود را بدهد و فرش قرمز برای آمدن دشمن پهن کند، دشمنی که با سیلی جبهه مقاومت و حاج قاسم سلیمانی در حال اخراج از منطقه است.

پهلو زاده با اشاره به ۲۰ شهریور سالروز شهادت دومین شهید محراب حضرت آیه الله مدنی به دست منافقین در سال ۶۷ خاطر نشان کرد: این انقلاب با خون شهدا شروع شد و با خون شهدا استمرار پیدا کرده و با خون شهدا به نتیجه می‌رسد.

وی بیان کرد: هرگاه در طول تاریخ و در جریان انقلاب، انحرافی و تحریفی توسط نفوذی‌ها و یا منافقین صورت گرفته است با خون شهدا مسیرِ جریانِ حق مستقیم شده است.

امام جمعه اهرم گفت: شروع تحریف با سقیفه بود که با خون فرق امیرالمومنین جریان حق، حیات پیدا کرد و بعد از آن در کربلا و با خون سیدالشهدا علیه السلام و با تبیین امام سجاد و حضرت زینب علیهما السلام به صراط مستقیم برگشت و در انقلاب اسلامی هم با نفوذ جریان لیبرال امثال بنی صدرها می‌خواستند تغییر بدهند اما خون شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و جهاد تبیین در مقابل این فتنه‌ها، الحمدلله امروز این انقلاب به قله نزدیک شده است.

وی با تسلیت ۲۸ صفر سالروز شهادت نبی مکرم اسلام و امام مجتبی (ع) گفت: اگر در زمان پیغمبر کسانی که به ادعای خودشان نزدیک ترین افراد به پیغمبر بودند و فرمایش پیغمبر مبنی بر آوردن کاغذ و دوات تا مطلبی نوشته شود که بعد از پیغمبر گمراه نشوند گوش نکردند و نعوذ باالله گفتند پیغمبر نمی‌داند چه می‌گوید و حسبنا کتاب الله. اما امروز در بخشی از جهان عده‌ای از شیعیان امر نانوشته پیغمبر را به عمل درآورده و اگر نبودند آن روز در زمان پیغمبر اما امروز در زمان نایب عام معصوم و در دوران ولایت فقیه و در انقلاب اسلامی نمونه‌ای از ولایت پذیری را به اجرا گذاشته‌اند که تاریخ این ولایت پذیری و مقاومت را به خود ندیده است.

کد خبر 61887
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار