پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 9 May 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
خاموشی چراغ تنها سینمای خارگ

خارگ : سحر افراز، روانشناس و مشاور خانواده در گفت و گو با خبرنگار خارگ آنلاين ،در توضیح مشکلاتی که امروز افراد جامعه با آن درگیر شده‌اند و اثر هنر بر حالات روانی افرد، بیان کرد: در این ایام کرونا و قرنطینهٔ خانگی افکار منفی یا گاهی اوقات ضدونقیضی که از رسانه‌های مختلف می‌شنویم، پیامدهایی مانند اضطراب، افسردگی، وسواس و بی‌خوابی‌های شدید را برای ما در پی دارد. وقتی اضطراب فرد افزایش می‌یابد، متعاقباً این احساس برای وی ایجاد می‌شود که گذراندن زندگی برایش سخت‌تر شده است....

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خارگ آنلاین طاهره برزگر : صدا دوربین حرکت و حالا هنر انسان با تلفيق نور و نوا بر پرده ي نقره اي سينما مي تازد تا لذت تماشاي دسته جمعي فيلم ها ،ذهن و روح انسان را به تفكر وا دارد.

آیا شما هم در هنگام شرکت در فعالیت های فرهنگی مانند موسیقی، موزه ها، گروه های تئاتر، رفتن به سينما ، احساس شادی می  کنید؟
درگیر شدن با هنر قادر است  تأثیرات قدرتمند و پایداری بر سلامتی  روان داشته باشد. این موضوع می تواند در برابر طیف وسیعی از شرایط روانی برای مدیریت سلامت روان و بهبودی پایدار ،كمك كننده باشد.
هنر  عنصر يست ناياب كه در  طوفان هياهوي عصر تكنولوژي ،همچون نسيمي دلنواز روح انسان را جلا مي دهد.

كرونا،انزوا، افسردگی

سحر افراز، روانشناس و مشاور خانواده در گفت و گو با خبرنگار خارگ آنلاين ،در توضیح مشکلاتی که امروز افراد جامعه با آن درگیر شده‌اند و اثر هنر بر حالات روانی افرد، بیان کرد: در این ایام کرونا و قرنطینهٔ خانگی افکار منفی یا گاهی اوقات ضدونقیضی که از رسانه‌های مختلف می‌شنویم، پیامدهایی مانند اضطراب، افسردگی، وسواس و بی‌خوابی‌های شدید را برای ما در پی دارد. وقتی اضطراب فرد افزایش می‌یابد، متعاقباً این احساس برای وی ایجاد می‌شود که گذراندن زندگی برایش سخت‌تر شده است. در این ایام روال زندگی افراد از ریتم طبیعی و عادی خارج‌شده، دیدارهای و دید و بازدیدهای حضوری حذف شده است و روزها برای افراد تکراری شده و روتین زندگی افراد شامل ساعات خواب و وعده‌های غذایی و بسیاری دیگر از جنبه‌ها، تغییر کرده است. تمام این علائم کم‌کم زمینه‌ساز افسردگی‌های خفیف و برخی‌ها اوقات بسیار شدید در افراد می‌شود.
فرد احساس می‌کند که ظرفیت خلقش پایین آمده است و این افسردگی باعث می‌شود که حتی قادر به مدیریت چالش‌های رومزۀ زندگی‌اش نباشد؛ به همین دلیل احساس ناتوانی و درماندگی شدیدی به او دست می‌دهد و این موضوع مسئله مهمی است که در این ایام تا حد زیادی غیرقابل‌اجتناب است.

هنر درماني ،شيوه ي نوين درمان بيماري هاي روانی

افراز در ادامه و در تاکید بر نقش و کارکرد هنر و ادبیات در افزایش سلامت روان، تصریح کرد: در کنار تمامی این راهکارها که حتماً به‌کرات دربارۀ آن‌ها در این ایام در رسانه‌های مختلف سخن گفته شده است، هنر و ادبیات به‌صورت خاص در کاهش افسردگی و راحت‌تر گذراندن سختی دوران پساکرونا تأثیر بسزایی دارد.
وی افزود: هنر به‌عنوان یک تکنیک تخصصی می‌تواند به بیماران در برقراری ارتباط صحیح با طبیعت، با محیط و اطرافیانشان و در غلبه بر افسردگی، اضطراب، استرس و کشف جنبه‌های مختلف شخصیت‌شان و بسیاری دیگر از زمینه‌ها کمک رسانی کند. در روانشناسی به استفاده از روش‌های هنری برای درمان اختلالات روانی و بهبود سلامت روانی هنردرمانی گفته می‌شود.
این مشاوره خانواده ادامه داد: هنردرمانی در حقیقت یک خدمت تخصصی انسانی است؛ اما بسیاری مواقع هست که افراد به‌صورت تجربی و در زندگی روزمره و عادی خویش شاهد درمان بیماری‌های روحی و روانی‌و بهتر شدن حالشان از طریق هنر بوده‌اند که نشان‌دهنده تأثیر هنر در بهبود سلامت روح و روان انسان است.

تعطيلي بساط هنر هفتم در خارگ

مدت هاست كه سينماهاي كشور پس از تعطيلي طولاني مدت در دوران كرونا ، با انجام واكسيناسيون عمومي مجوز بازگشايي را دريافت كردند و فيلم هاي جديد روي پرده ي نقره اي سينما مي درخشند و مردم نيز با رعايت پروتوكل هاي بهداشتي از تماشاي اين فيلم ها لذت مي برند. در خارگ اما كماكان تنها سينماي شهر تعطيل است و اين موضوع باعث ناراحتي هنردوستان و هنرمندان شده است.بايد توجه داشت محدوديت هاي جزيره خارگ نياز مردم به خدمات فرهنگي را بيشتر كرده است.يكي از شاخه هاي انجام مسوليت هاي اجتماعي شركت نفت در قبال مردم ،مباحث فرهنگيست كه علاوه بر دخالت فيزيكي در ساخت اماكن فرهنگي  آموزشي در ارائه ي اين خدمات و ساير مهارت ها نيز ملزم به فعاليت است.سينماي خارگ از اين قاعده مستثني نيست و بايد در اين مدت از نظر كيفيت صدا و تصوير نيز ارتقا پيدا مي كرد.مردم خارگ كماكان منتظر بازگشايي تنها سينماي خارگ هستند چرا كه نقش اين عنصر هنري در كاهش آلام روحي ايشان بخصوص قشر جوان در دوران پساكرونا نقش حياتي دارد.

هنرمندان مهجور اما با ستعداد خارگ

صفحات مجازي را باز مي كنم، بسياري از هنرمندان با استعداد شهرم را مي بينم كه هنرشان در دنياي مجازي بر لب ببينندگان لبخند مي نشاند. اكثر اين عزيزان در سطح كشوري مقام هاي بسياري آورده اند و چون با گويش و فرهنگ غني  مردم جزيره خارگ آشنا هستند عجيب بر دل همشهريانشان مي نشينند.سوالي كه مطرح مي شود اين است كه چرا نبايد در مسير بهتري از اينهمه استعداد بالقوه استفاده كرد تا هم اين هنرمندان گرانقدر شكوفا و ديده شوند و هم مردم از هنر آنها بهره مند گردند؟ بارها در جلسات شاهد اين بوده ايم كه اين عزيزان حتي از نبود سالن تمرين تئاتر و امكانات لازم شكايت داشته اند.خارگ بازيگران، خوانندگان، نويسندگان مانا قلم ،تصوير گران، نقاشان و عكاسان بزرگي دارد كه بايد قدردان آنها بود و اين سرمايه هاي ارزشمند را به همه ي كشور عرضه كرد.

کد خبر 37356

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار