یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 28 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
مطالبات و خواسته‌های جامعه کارگری پیگیری شود
بوشهر- امام جمعه کنگان با تاکید پیگیری مطالبات کارگران گفت: یکی از مطالبات مهم و بجای جامعه کارگری تبدیل وضعیت آنها و نیز حذف واسطه ها در قراردادها است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با گرامیداشت روز بزرگداشت شیخ بهایی، شهید دکتر مطهری، تجلیل از شیخ صدوق و شیخ کلینی اظهار داشت: این بزرگان و دانشمندان از مفاخر شیعه و از افتخارات علم و دانش در عالم بشریتند که باید جایگاه آنها را پاس داشت.

وی با اشاره به بیانات رهبری فرزانه انقلاب در دیدار با معلمان گفت: در عظمت مقام معلم همین بس که رهبری فرزانه انقلاب معلمان را سربازان گمنام نظام خواندند.

خطیب جمعه کنگان با استناد به فرمایشات معظم له درباره معلمان و درخشش آنان در جبهه‌های مختلف از جمله تقدیم چندین هزار شهید در دوران دفاع مقدس، تربیت چندین هزار دانش آموز شهید، ساختن آینده کشور و تربیت و تعلیم نونهالان کشور را از مهمترین کارهای بزرگ معلمین برشمرد و بیان کرد: به تعبیر رهبری، معلم معمار آینده کشور است.

محمودی کوچک انگاری آموزش و پرورش را یک خطای راهبردی در کلام ولی فقیه زمان ذکر و با بازخوانی توصیه‌های رهبری به معلمین گفت: شاگرد را مانند فرزند دانستن، تشویق دانش آموزان به حضور در مسجد و هیئت، زنده کردن احساس هویت ایرانی – اسلامی در کودکان و احساس مسئولیت از مهمترین توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب به معلمین بود.

وی به فرمایشات رهبری در دیدار با جامعه کارگری اشاره و با عنوان اینکه جامعه کارگری وفادار به انقلاب و برخی اعتراضات آنها در کلام رهبر انقلاب مجاز شمرده شد، خطاب به مسئولان گفت: یکی از مطالبات مهم و بجای جامعه کارگری تبدیل وضعیت آنها و نیز حذف واسطه‌ها در قراردادها است.

امام جمعه تاکید کرد: مطالبات و خواسته‌های جامعه کارگری و هر قشر دیگری بایستی از طریق مجاری قانونی باشد تا مورد سو استفاده دشمن نشود.

محمودی به جایگاه زن و موضوع حجاب و عفاف در دین مبین اسلام و نیز از نگاه غرب اشاره و خاطر نشان ساخت: بر خلاف غرب که زن را یک کالا و یبا ترویج بی حجابی و بدحجابی به دنبال تحقیر زن و اشاعه فساد در جامعه است، نگاه اسلام به زن نگاهی عزت مندانه و شرافتمندانه و توأم با حفظ شأن و کرامت انسانی است.

محمودی به سفر ریاست جمهوری به کشور سوریه اشاره و با تحلیلی بر آثار ارزشمند این سفر گفت: سفر آقای رئیسی به سوریه کابوسی است که خواب را چشمان رژیم صهیونیستی و آمریکا گرفت و این سفر بستر را برای گشایش‌های بیشتر اقتصادی فراهم می‌کند.

وی به سفر رئیس جمهور عراق به کشورمان و دیدار وی با رهبر معظم انقلاب اشاره و بیان داشت: همانگونه که معظم له فرمودند حتی یک آمریکایی نباید در عراق بماند و این نگاه کلان محور همکاری بین ایران و عراق است.

آداب معاشرت با خویشاوندان و موضوع صله رحم در آئینه آیات و روایات، بیان اهمیت و جایگاه حضرت حمزه سیدالشهداء و حضرت عبدالعظیم حسنی علیهم السلام از دیگر مطالب طرح شده در خطبه‌های نماز جمعه باد.

کد خبر 57650
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار