یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 28 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
بی‌آبی در پایتخت انرژی کشور/ بیکاری زیبنده مردم عسلویه نیست
بوشهر- امام جمعه عسلویه بی‌آبی را یکی از مشکلات مهم در این شهرستان عنوان کرد و گفت: بیکاری زیبنده مردم عسلویه نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: بندگان خوب خدا دعا می‌کنند خداوند به آنان فرزندی مرحمت کند که مایه چشم روشنی باشند؛ فرزند صالح و پاک و خوب باقیات و صالحات است و پدر و مادر از عایدات وجودی او در عالم آخرت بهره مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: اگر فرزندی اهل دین و دیانت باشد و کار خیری انجام دهد پدر و مادر در کار خیر او شریک هستند، یکی از دعاهای ما باید همین باشد و دعا کنیم خدا فرزند صالح به ما بدهد.

امام‌جمعه عسلویه به فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار کارگران اشاره کرد و افزود: کارگران به نظام وفادار هستند و در ابتدای انقلاب گروهک‌ها تلاش کردند کارگران مقابل نظام باشند بعداً هم دشمنان خارجی تلاش کردند که جامعه کارگری مقابل نظام قرار دهند و بدخواهان نقشه‌ها داشتند ولی موفق نشدند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه کارگری تحت تأثیر این تبلیغات و شعارهای غیر واقعی دشمنان قرار نگرفتند و این جهاد بزرگ جامعه کارگری بود. جامعه شریف کارگری پای نظام ایستادند و دشمن را ناامید کردند و تو دهنی به دشمن زدند.

هاشمی‌نژاد ادامه داد: بعضاً بعضی از اعتراضات کارگری که پیش می‌آید به جا هست و دلیل منطقی و صحیح دارد. بعضی مواقع به مسئولین می‌گویم پیمانکارها و مدیران عامل را به صف کنید و مصرانه و مجدانه از آنها بخواهید حق و حقوق کارگران را بدهند و بهانه دست دشمن ندهند تا دشمن سو استفاده نکند.

وی به سفر رئیس جمهور به کشور سوریه اشاره کرد و گفت: این سفر بعد از ۱۳ سال اتفاق افتاد و استقبال کم‌نظیر مردم سوریه و به خصوص جوانان این کشور که در یک دست پرچم ایران و در دست دیگر پرچم کشورشان داشتند و در چندین کیلومتر از رئیس جمهور استقبال کردند بی نظیر بود.

امام جمعه عسلویه با بیان اینکه این سفر دستاوردهای خوبی داشت اضافه کرد: ۱۵ سند همکاری بین دو کشور امضا شد که بیشتر حول محور اقتصادی بود. در گذشته متأسفانه سهم تجارت ما با سوریه ۳ درصد بود و این فرصت سوزی قبل از این بود.

وی بیان کرد: کشور ما با اینکه به سوریه کمک کرد و سوریه را از دست داعش نجات داد ترکیه که مخالف سوریه بود به داعش کمک می‌کرد سهم ۴۸ درصدی در تجارت با سوریه داشت.

هاشمی‌نژاد تصریح کرد: رئیس جمهور در این سفر چهار ساعت با رئیس جمهور سوریه مذاکره کرد و به تفاهم رسیدند، نتایج خوبی هم داشت، این اسناد همکاری بی سابقه بود؛ هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ همکاری دیپلماسی دولت مردمی و انقلابی مورد تمجید رهبر انقلاب بوده و هست.

لزوم رفع مشکلات عسلویه

امام جمعه عسلویه به مشکلات شهرستان عسلویه اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر مسئولین استان مسئولان مرکز هم ندای این مردم را بشنوند؛ عسلویه مشکل آب دارد و تا این مسئله به بحران تبدیل نشده مسئولان تمهیداتی بیندیشند که مهار آن مشکل ساز است.

وی تصریح کرد: آلودگی زیست محیطی عسلویه همچنان آزار دهنده است. مشکل بیکاری در شهرستان وجود دارد و این مشکلات نه زیبنده است و نه قابل توجیه؛ این همه خانواده در شهرستان تحت پوشش کمیته امداد و نهادهای حمایتی هستند و ۵۰ خانوار از اینها خانه ندارند.

هاشمی‌نژاد افزود: مشکل بهداشت و درمان در شهرستان هست؛ احداث بیمارستان جدید مورد بحث است و موافق چنین کاری نیستم. ۲ تا بیمارستان در شهرستان داریم که کمبودهایی دارند. احداث بیمارستان جدید زمان بر هست و هزینه اضافی است.

وی بیان کرد: کمبودهای این دو بیمارستان را رفع کنند؛ دیالیز در این شهرستان نیست مردم گرفتار هستند و باید به کنگان و پارسیان یا جاهای دیگر بروند. در این دولت مردمی و انقلابی ندای این مردم را بشنوند و زخم‌های کهنه مردم شهرستان را مداوا کنند.

کد خبر 57654
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار