یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 28 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
۴ دوره همایش آموزشی ویژه انتخابات مجلس در بوشهر برگزار شد
بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداربوشهر گفت: چهار دوره همایش آموزشی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه چهار دوره همایش آموزشی ویژه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ویژه فرمانداران، معاونین سیاسی و امنیتی و بخشداران استان بوشهر با حضور مدیر کل دفتر انتخابات و مدیر کل دفتر امور سیاسی وزارت کشور تاکنون در بوشهر برگزار شده است، اظهار داشت: در این دوره‌های آموزشی سیاست‌های عمومی دولت و خط مشی‌های کلی و ابلاغی وزارت کشور به فرمانداران، معاونین سیاسی و امنیتی و بخشداران آموزش داده شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: برگزاری این دوره‌های آموزشی در استان بوشهر حرکت جدیدی در جهت انتقال تجربیات و تبادل اندیشه‌های هیأت اجرایی بوده که از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رئیس ستاد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر عنوان کرد: این دوره‌های آموزشی ویژه فرمانداران، معاونین سیاسی و امنیتی و بخشداران شهرستان‌های استان با رویکرد آگاهی بخشی، حل مسئله و تصمیم گیری برای اولین بار در استان و با اجرای ۲ کارگاه آموزشی با محورهای شناسایی و استفاده بهینه از منابع اعتباری موجود در قوانین کشور برای توسعه بخش‌ها و سطوح محلی و اصول و آداب سخنرانی، آداب معاشرت با مردم و آداب رفتار در اماکن و مجامع و اصول اخلاقی و آئین تشریفات و نیز مهارت‌های بخشداران در اجرای خط مشی‌های کلی وزارت کشور و چگونگی اعمال آنها در حوزه مربوطه برگزار شد.

پورات افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی جهت رشد و ارتقای سطح علمی و تجربی فرمانداران، معاونین سیاسی و امنیتی و بخشداران استان بوشهر جهت تحقق شاخص‌های توسعه در استان و کسب آگاهی‌های لازم در این زمینه بسیار راهبردی و ضروری خواهد بود و این روند تداوم خواهد یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به نخستین اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، گفت: در این اطلاعیه زمان ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۹ آذر ۱۴۰۲ آغاز و به مدت ۷ روز اعلام شده است.

وی گفت: همچنین به استناد به ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشخاص نظیر استانداران، معاونین و مشاورین استانداران، فرمانداران، بخشداران، شهرداران و رؤسای مناطق شهرداری، رؤسا و سرپرستان سازمان‌های دولتی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل بانک‌ها، اعضای شورای اسلامی شهرها و… به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن محرومند، مگر اینکه حداقل شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا کرده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند و طبق تبصره ۵ این ماده، هر یک از مسئولین استانی و شهرستانی نظیر رئیس ستاد اقامه نماز و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مشمول حکم فوق می‌شوند.

پورات یادآور شد: همچنین بر اساس تبصره ۳ این ماده کلیه اشخاصی که داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوده و مشمول موضوع ماده‌ی ۲۹ قانون هستند، باید به هنگام ثبت نام، گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال خود در پست و مقام و مشاغل یاد شده را ارائه کنند و قبول استعفا بعد از مدت تعیین شده جهت ثبت نام و اعلام داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد پذیرش مراکز ثبت نام نخواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر اذعان کرد: اشخاص و مقامات همطراز با عناوین مذکور در ماده ۲۹ قانون هم بنا بر اعلام نظر سازمان اداری و استخدامی کشور، طی اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات کشور به آگاهی عموم خواهد رسید.

کد خبر 57808
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار