یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 28 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
ایران اسلامی اجازه نفوذ به هیچ کشور استعماری و استکباری نمی‌دهد
بوشهر- امام جمعه موقت بوشهر گفت: ایران اسلامی اجازه نفوذ به هیچ کشور استعماری و استکباری را نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و روز پاسداشت زبان فارسی افزود: همگان باید نسبت به حفظ زبان و ادب پارسی میراث دیرینه و سرمایه ملی کوشا باشند.

وی به سالروز اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی پرداخت و ادامه داد: در سال ۱۹۴۷ تعرض صهیونیست‌ها به مسلمانان فلسطین آغاز شد. مقابله با رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین توسط امام راحل و امروز هم توسط مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته است.

امام جمعه موقت بوشهر اضافه کرد: ان‌شاءالله تحقق وعده مقام معظم رهبری در نابودی و فروپاشی رژیم جعلی، غاصب، نامشروع و صهیونیستی قبل از ۲۵ سال آینده شاهد و ناظر باشیم.

وی برترین توشه برای سعادت دنیوی و آخرت را رعایت تقوا الهی دانست و اظهار داشت: تقوا آثار و برکات مهمی بر اساس مستندات قرآن کریم برای انسان دارد و بر اساس دیدگاه الهی، کسانیکه اهل تقوا هستند نیکوکار و اهل احسان محسوب شده‌اند.

خطیب موقت نماز جمعه بوشهر، با تسلیت سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع امام صادق علیه‌السلام گفت: نقش‌آفرینی این امام بزرگوار در تبیین معارف دینی و مذهبی به گونه‌ای بود که امروز حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام به عنوان رئیس مذهب تشیع شناخته می‌شود.

امام جمعه موقت بوشهر، با اشاره به قانون ننگین کاپیتولاسیون گفت: این قانون پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ لغو شد.

وی با بیان اینکه قانون ننگین کاپیتولاسیون به آمریکایی‌ها و مستشاران آن مصونیت می‌داد افزود: این قانون به برکت انقلاب اسلامی از میان برداشته شد و آمریکایی‌ها با ذلت از کشور رانده شدند و اکنون هم از منطقه خارج شده‌اند و مابقی هم در حال بیرون رفتن هستند.

مصلح، با تأکید بر اینکه لغو قانون ننگین کاپیتولاسیون، تحقیر تاریخی ملت ما را خاتمه داد اضافه کرد: مفتخر هستیم که، جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان تنها کشوری است که حضور آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در کشور را تحمل نمی‌کند و همواره در این راستا اجازه نفوذ هیچ کشور استعماری و استکباری به کشور نمی‌دهد.

خطیب موقت نماز جمعه بوشهر، با اشاره به سالروز لغو امتیاز تنباکو بر اساس فتوا انقلابی، استکبارستیزی و ضد استعماری میرزا رضای شیرازی گفت: بر اساس مستندات قرآن کریم کافر حق ندارد بر سر مسلمان تسلط پیدا کند لذا در ۲۴ اردیبهشت ۱۲۷۱ هجری شمسی میرزا محمد حسن شیرازی مخالفت خود را از انعقاد قرارداد تنباکو ایران با انگلیسی که سبب تسلط آنان بر مسلمانان می‌شود اعلام و استفاده از دخانیات را تحریم کرد.

مصلح با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه‌های علمیه گفت: امروز رفتن به حوزه‌های علمیه از وجوب کفایی خارج و نزدیک به وجوب عینی شده است و داوطلب می‌پذیرد.

وی تاکید کرد: می‌طلبد دختران و پسران این سرزمین در مسیر شاگردی مکتب امام جعفر صادق (ع) و سربازی امام زمان (عج) قرار گیرند.

کد خبر 57885
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار