شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ - Saturday, 27 July 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
سامانه جدید هواشناسی در پارس جنوبی راه‌اندازی شد
بوشهر- سامانه جدید هواشناسی با تکیه بر تخصص، نوآوری و توان متخصصان در پالایشگاه دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر پالایشگاه دوازدهم پارس جنوبی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور نیازمندی‌های عملیاتی پالایشگاه دوازدهم در تشخیص صحیح و دقیق سرعت و جهت باد در مواقع اضطراری (نشت گاز و حریق) و همچنین تصمیم گیری برای پروانه‌های کاری در شرایط غیر عادی (سرعت زیاد باد، دما و رطوبت بالا) نیازمند سامانه‌ای جهت تشخیص شرایط فوق بود.

مهدی گرامی شیرازی خاطرنشان کرد: اداره اچ‌اس‌ای با استفاده از پتانسیل و توانمندی داخلی متخصصان و کارکنان نوآور این مجموعه، اقدام به طراحی، ساخت و راه اندازی سامانه هواشناسی کرد.

گرامی شیرازی به شاخص‌های برتر این سامانه اشاره و تصریح کرد: از مهمترین مزایای این سامانه، مانیتورینگ سرعت و جهت باد، دما و رطوبت هوا، سازگاری با شرایط آب و هوای منطقه, پایش آنلاین و نصب و راه اندازی با کمترین قیمت و توان داخلی است.

وی ادامه داد: این سامانه قابلیت اتصال و ارسال اطلاعات به تمامی پالایشگاه‌ها و ستاد مجتمع گاز پارس جنوبی را نیز دارد و این دستگاه با هزینه کمتر از یک سوم پیشنهاد شرکت‌های بیرونی تهیه شده است.

رئیس اچ‌اس‌ای و پدافند غیرعامل پالایشگاه دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: اداره اچ‌اس‌ای با توجه به نیاز عملیاتی واحدهای ایمنی و آتش نشانی در فعالیت‌های روزانه، مانورها، تمرین‌ها و عملیات‌های اطفا حریق به شرایط جوی بالاخص سرعت و جهت باد، تصمیم به طراحی و ساخت سامانه فوق گرفت.

حبیب الله رئوف گفت: در این راستا با اعتماد و تکیه بر توان و پتانسیل کارکنان داخلی این مجموعه، این مهم انجام و به بهره برداری رسید.

رئوف به ویژگی‌های بارز این دستگاه اشاره و بیان کرد: نمایش داده‌های مورد نیاز به صورت آنلاین و با دقت فراوان، نصب آسان، دمای کاری منفی ۲۰ تا مثبت ۶۰ سانتیگراد، اندازه گیری سرعت و تعیین جهت باد، اندازه گیری سطح رطوبت تا ۸۰ درجه و قابلیت ذخیره از داده‌های ورودی از ویژگی‌ها و اقدامات مهم این سامانه است.

کد خبر 59611
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار