سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - Tuesday, 19 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
تکمیلی خبر سفر کاری  نمایندگان حقوقی اهالی ش مسکن شهرسازی

خارگ : در پی مشکلات دیرینه ایاب و ذهاب دریایی ساکنین خارگ مسئولین ارشد خارگ را وا داشت با ارشدترین مدیر مسئول دریایی کشوری جلسه ای در پیرامون خواسته اهالی خارگ در بخش ایاب و ذهاب هماهنگ کنند و تسریع در حل مشکلات پیرامونی دریایی خارگ را خواستار باشند + متن تکمیلی

 

 

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین : روز دوشنبه 17 شهریورماه مسئولین ارشد جزیره خارگ در دیداری با معاون وزیر مسکن و شهر سازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کل کشور در سالن جلسات وزارت مسکن و شهرسازی در تهران داشتند که بخشی از مباحث مطرح شده به شرح ذیل میباشد 

 

حجت السلام و المسلملمین موسی کمالی در نشست با معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی اظهار داشت: جزیره خارگ بعنوان یکی از مراکز مهم و مولد اقتصاد ایران اسلامی مانند نگینی درخشان در خلیج فارس می درخشد.

 

وی افزود: اهالی شریف و صبور این جزیره در طول دوران ولایت مداری خود را ثابت کرده و گواه این موضوع ۸ سال مقاومت این مردم در برابر حملات روزانه دشمن بعثی به جزیره خارگ است.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: در بحث حمل و نقل دریایی این جزیره مشکلات فراوانی وجود دارد، در قديم سفرهاي دریایی به این جزیره با لنج هاي باري و قايق صورت می گرفت،با اينكه شرايط نسبت به گذشته بهتر شده است ولي كماكان مشكل تردد نيازمند توجه ويژه مسولان كشوري است.

 

 

در ادامه یوسف وطن دوست ریس شورای شهر خارگ با اشاره اشاره به مشكلات تردد در دو مسير بوشهر و گناوه به خارگ و بالعكس و ارايه راهكار حمايت از بخش خصوصي و تخصيص يارانه سفر به بليط مسافري،إعطاي وام صفر درصد و از مدير عامل سازمان خواست تا نسبت به تامين لندينگ كرافت ديگري در مسير گناوه اقدام نمايد.

ریس شورای شهر خارگ همچنين بر حضور متولي اصلي حوزه تردد بعنوان يك امر تخصصي كه سازمان بنادر مي باشد تاكيد كرد و افزود: باتوجه به ارتقا زیر ساخت ها در حوزه پایانه های مسافری شهرستان بوشهر نیازمند توجه ویژه بخش خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل دریانوردی هستیم.

 


در ادامه این نشست عبدالحمید صفایی با گلايه از تعهد مالي سنگين ايجاد شده برای شهرداری خارگ جهت حمايت از شناور درخواست كرد تا ديگر ارگانها نيز تعهدات خود را انجام دهند تا شناور در اين مسير باقي بماند.

وی افزود: در راستای حمایت از اهالی شریف و بومی جزیره خارگ نیازمند با تامین مبلغ بالای ده ملیارد ریال می باشد که شهرداری به تنهایی قادر به تامین این بودجه نیست.

 


مهدی بخشی نايب رييس شورا شهر خارگ نیز گفت: ساخت اسكله شناور بعنوان یکی از مشکلات اساسی مسافران به جزیره خارگ مطرح بوده که جهت سوار و پياده شدن مسافران را با مشکلات فراوانی مواجه نموده است.

وی افزود:  با توجه به نزديك شدن به فصل زمستان خواستار تسريع در احداث موج شكن جهت ايمن سازي شرايط قايقهاي ماهيگيري خارگ شد.

 


مهدی باقری دبير شورای شهر خارگ گفت: باتوجه به سختيهاي تردد در مسير خارگ به بوشهر وگناوه وبالعكس ارايه خدمات حمايتي از سمت سازمان بنادر بعنوان متولي امور دريايي نیز مبرم این روزهای بخش خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل دریایی خارگ می باشد.
وي همچنين در خصوص مشكلات مردم در خصوص حمل ونقل توسط لندي كرافت و نداشتن اسكله ايمن نیازمند توجه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی می باشد.

 

محمد راستاد مدير عامل سازمان بنادر ودریانوردی با تاكيد به مديران سازمان بنادر و اداره کل بنادر ودریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: حمایت از بخش خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل دریایی کشور در اولویت برنامه های سازمان بنادر ودریانوردی می باشد.
وی افزود: در زمینه این حمایت ها وام با تنفس بالا در زمینه ساخت شناور توسط این سازمان در نظر گرفته شده است که متقاضیان می توانند از تهسیلات بهره مند شوند.
 
مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی تصریح کرد: تخصيص يارانه سفر،اختصاص لندي كرافت در حوزه حمل و نقل دریایی بصورت ويژه پیگیری خواهد شد و ریس شورای شهر خارگ مسئول پیگیری موارد مطروحه در این جلسه با سازمان بنادر ودریانوردی خواهد بود.

کد خبر 10391

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار