سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - Tuesday, 19 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
۱۷میلیارد ریال سرانه بهداشتی مدارس استان بوشهر توزیع شد

بوشهر- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۷میلیارد ریال سرانه بهداشتی براساس جمعیت دانش آموزی بین مدارس این استان توزیع شد.

اسد حصیری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین افزون براین معادل یک میلیاردو 500 میلیون ریال نیز مواد شست و شو و ضد عفونی کننده خریداری و در اختیار مداس استان بوشهر قرار گرفته است.

وی بیان کرد: همه مداس استان بوشهر دارای مراقب سلامت بعنوان بازوان اجرایی هستند و بار اصلی آموزش نکته‌های بهداشتی برعهده این مربیان است.

حصیری اضافه کرد: همچنین عوامل اجرایی مداس استان نیز در زمان تعطیلات تابستانی آموزش‌های لازم را فراگرفته و با بازگشایی مداس و آغاز سال تحصیلی عملیات مستمر ضد عفونی و گند زدایی مدارس را  مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی انجام خواهند داد.

وی یادآور شد: نظارت بر شیوه شستن دست‌های دانش آموزان، استفاده از ماسک و رصد موارد بهداشتی مداس برای از بین بردن دغدغه والدین از جمله دیگر وظایف مربیان بهداشتی است.

حصیری گفت: همچنین براساس دستورالعمل‌های ابلاغی مراکز عرضه مواد غذایی و آبخوری‌های مدارس  تعطیل شده و از خانواده‌ها انتظار می‌رود تغذیه بهداشتی برای فرزندان خود تهیه کنند.

وی تاکید کرد: افزون براین هیچ صف صبحگاهی نیز در مداس  تشکیل نمی‌شود و همچنین ورزش‌هایی که با هم برخورد زیاد داشته باشد برگزار نمی‌شود.

حصیری برضرورت شست و شوی مرتب دست‌ها، استفاده از وسایل حفاظت شخصی، داشتن دستمال کاغذی، محلول ضد عفونی کننده و ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد.

وی اضافه کرد: امروز زمان تعامل و کمک است و خانواده‌ها در این شرایط باید بیشتر در کنار آموزش و پرورش باشند تا بتوانیم به راحتی سال تحصیلی ۹۹- ۱۴۰۰ را پشت سر بگذاریم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: اگر خانواده‌ای احساس کرد فرزندش کمترین علامت احتمال ابتلا به ویروس کرونا را دارد اصراری به فرستادن فرزند خود به مدرسه را نداشته باشند.

وی تاکید کرد: با توجه به فراهم کردن زیرساخت‌های لازم آموزشی اجازه نمی‌دهیم هیچ دانش آموزی از آموزش محروم شود و در اجرای سیاست‌های خود تنها به همکاری و همراهی خانواده‌ها نیاز است.

حصیری گفت: آموزش و پرورش نگرانی خانواده‌ها را درک می‌کند و ما هم نگران سلامتی دانش آموزان و همکاران خود هستیم اما همه کارکنان آموزش و پرورش قهرمانانه پای کار هستند و اجازه نداده‌اند آموزش بچه‌ها با مشکل روبرو شود.

وی ادامه داد: شاید بشود بیماری کرونا را کنترل کرد اما ممکن است مشکلات دیگری برای مثال در بخش آموزش به وجود آید به همین دلیل برای اینکه فرزندان این آب و خاک با مشکلی روبرو نشوند ترجیح داده شده فعالیت‌های آموزشی به صورتی‌که سلامت دانش آموزان به خطر نیفتد استمرار داشته باشد.

کد خبر 10401

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار