یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 28 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳
۲۴۶ بیمار کرونایی در بوشهر بستری است/ آماری که بوی تناقض می‌دهد

بوشهر - در حالی بر اساس آمار و اطلاعات ارائه شده، انتظار می‌رفت تعداد افراد بستری در بخش‌های کرونایی استان بوشهر ۲۶۱ نفر باشند، رئیس دانشگاه علوم پزشکی این تعداد را ۲۴۶ نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین: آخرین آمار و وضعیت مبتلایان، افراد بستری و فوتی‌های کرونا به صورت روزانه از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر ارائه می‌شود. این اطلاعات در قالب وضعیت شبکه اجتماعی رئیس دانشگاه و یا خبرهایی که از سوی روابط عمومی و یا در مصاحبه با رسانه‌ها مطرح شده، اعلام می‌شود.

در آماری که ارائه می‌شود، هر روز تعداد افرادی که طی ۲۴ ساعت گذشته بستری شده‌اند و تعداد افرادی که در همین مدت ترخیص شده‌اند و یا فوت شده‌اند اعلام می‌شود.

با یک جمع و تفریق، نسبت به آمار اعلامی و مقایسه با روز قبل می‌توان تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی استان را محاسبه و اعلام کرد.

بستری ۲۶۳ بیمار در نهم آبان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر جمعه نهم آبان‌ماه گفت: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر تا تاریخ جمعه ۹ آبان ماه ۲۶۳ نفر است.

دکتر سعید کشمیری اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۱ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که از این تعداد ابتلای ۱۲ مورد به کرونا قطعی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۸ بیمار در بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند افزود: از مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه ۱۶ نفر در وضعیت تنفس با دستگاه قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۳۷ بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند.

بستری ۲۴۶ بیمار در دهم آبان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر شنبه دهم آبان‌ماه گفت: در حال حاضر ۲۴۶ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۱۵۹ مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۲۶ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: متأسفانه ۵ نفر از همشهریان عزیزمان در روزهای گذشته فوت شده‌اند که تست کرونای آن‌ها امروز مثبت اعلام‌شده است.

کشمیری اضافه کرد: موارد فوت شده در رده سنی ۳۵ تا ۸۱ سال هستند که دارای بیماری‌های زمینه‌ای فشارخون بالا، راشیتیسم، بیماری قلبی و دیابت بوده‌اند.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون ۴۴ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این تعداد در حال حاضر ۲۲ مورد از آن‌ها با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: تاکنون فوتی‌های مثبت در استان بوشهر به ۷۱۰ مورد رسیده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۵ هزار و ۴۴۷ مورد مثبت کرونا در استان بوشهر شناسایی‌شده است.

تناقض در آمار

بر اساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، تعداد افراد بستری در بخش‌های کرونایی استان بوشهر در روز جمعه نهم آبان‌ماه، ۲۶۳ نفر بوده است.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ بیمار جدید در این بخش‌ها بستری شده و ۴۶ نفر از افراد بستری نیز با حال خوب مرخص شده‌اند. در همین مدت پنج نفر از بیماران نیز جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس این آمار، انتظار می‌رود که دو نفر از مجموع افراد بستری در بخش‌های کرونایی استان بوشهر کم شده باشند و تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های استان ۲۶۱ نفر باشد.

این در حالی است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر، تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های استان را در روز جاری ۲۴۶ نفر اعلام کرده است که با عدد مورد انتظار ۱۵ نفر تفاوت دارد.

همه مردم قدردان فعالان حوزه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی هستند ولی با توجه به اینکه مردم این روزها نگاه ویژه‌ای به اعداد و ارقام کرونایی دارند، انتظار می‌رود اعداد ارائه شده با کمترین تناقض روبرو باشد.

کد خبر 10952

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار