سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - Tuesday, 19 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
خارگی ها در آغوش کرونا

خارگ : دیروز  اكثر خبرگزاري هاي استان،عكسي را دست به دست كردند كه طبق معمول مردم خارگ در اسكله بوشهر به فاصله نزديكي از هم در صف انتظار بودند،كسي چه مي داند،ويروس كرونا در ميان آنها بوده يا نه؟اصلا مي شود در اين حالت پروتكل و فاصله اجتماعي را رعايت كرد قطعا خير!.....

به گزارش خبرگزاری خارگ آنلاین به قلم طاهره برزگر : دیروز اكثر خبرگزاري هاي استان،عكسي را دست به دست كردند كه طبق معمول مردم خارگ در اسكله بوشهر به فاصله نزديكي از هم در صف انتظار بودند،كسي چه مي داند،ويروس كرونا در ميان آنها بوده يا نه؟اصلا مي شود در اين حالت پروتكل و فاصله اجتماعي را رعايت كرد قطعا خير!

 

بيننده اين تصوير هركجا باشد شايد گوشه ذهنش قضاوتي اتفاق بيوفتد كه چرا مردم در اين حالت ،بيخيال  از وضعيت بيماري كرونا،در تكاپوي صف بليط كشتي اند؟ آيا خودخواهي نيست؟

در پاسخ بايد گفت خير ،وسط هفته است و اكثر افرادي كه در عكس ايستاده اند ،براي كاري مجبور به ترك كار و خانه و خانواده خود در خارك بوده اند و حالا بايد به جزيره برگردند.اما  تداوم شرايط ناپايدار جوي ،كنسلي مداوم حركت كشتي، نقص فني يكي از كشتي هاي خط بوشهر و نبود كشتي در مسير گناوه،همه اين بندگان خدا را مجبور كرده كه با پذيرفتن ريسك بيماري با تمام خستگي ها و آوارگي ها  اينگونه در اين تصوير پر درد قاب شوند.چه كسي پاسخگوست؟چه كسي پيگير و درفكر اين غم جانسوز مردم خارگ است؟باوركنيد ما مردم خارك هم از كرونا و  در خطر افتادن جانمان مي ترسيم.

 

كشتي همسايه يا كفشهاي خيالي ميرزا نوروز

حادثه اخيري كه براي تنها كشتي خط گناوه  اتفاق افتاد ،مسولان را برآن داشت تا درمان موقتي براي زخم تردد خاركي ها بيابند و از  احتمال حضور كشتي هايي كه از شهر بندرعباس بصورت اماني به خارك مي آيند سخن بگويند ولي متاسفانه فقط قولي بود كه عملي نشده و خواب و خيال است.همچنين بايد در نظر داشت اين كشتي ها پس از طي زماني نه چندان زياد ،مثل كفشهاي ميرزا نوروز به صاحبان خود بر مي گردند و ما مردم خارك مي مانيم و ادامه معضل تردد.ساكنان جزيره اما نياز به خريد كشتي هايي جديدبنام خودشان دارند كه متعلق به همه شهروندان است و قابل فروش نباشد ،اين مهم نيازمند اقدام اساسي و قدرتمند است. حال چرا بايد در اين شرايط سخت كشتي ٢٢ بهمن كه جز اموال مردم خارگ است را به قيمت ناچيز ازدست بدهيم ؟يا بايد  آن را حفظ كرد تا بتوان بجاي آن يك كشتي جديد خريد؟ علاوه برآن ما هنوز قصه تلخ كشتي آروس و مهيار را فراموش نكرديم كه ملياردها تومان پولي كه قرار بود صرف خريد كشتي مجهز براي مردم شود ،تبديل به كشتي حال حاضر شد و با گذشت كمتر از پنج سال حضور در  خط بسياري از مواقع دچار نقص فني مي شود و بعد از طي ده سال از  گذشت قراردادش در خط خارگ به  مالكيت بخش خصوصي در مي آيد و براي هميشه جزيره راترك مي كند.اين روياي سوخته كشتي آروس است كه حق مردم بود.حال اما بايد چاره اي انديشيد ،تا مردم اينقدر در رنج نباشند.

کد خبر 11301

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار