شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
آمار مبتلایان به ویروس کرونا در همدان روند کاهشی به خود گرفت
همدان - استاندار همدان گفت: اجرای محدودیت‌های کرونایی روند شیوع بیماری و آمار مبتلایان به این ویروس را در استان همدان کاهش داده است.‌

به گزارش خبرنگار مهر، سیدسعید شاهرخی ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا در استان همدان از همکاری خوب مردم استان همدان به خصوص فرمانداران، نیروی انتظامی، کسبه و بازاریان در اجرای طرح محدودیت‌های جدید تقدیر کرد و گفت: اجرای طرح محدودیت‌ها در استان همدان بسیار رضایت بخش بود و امیدوارم این همکاری ادامه پیدا کند.

استاندار همدان گفت: به دنبال اجرای محدودیت‌های کرونایی روند شیوع بیماری و آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان همدان کاهشی شده است.‌

سید سعید شاهرخی افزود: چنانچه روند نزولی مبتلایان به کرونا ادامه یابد به طور حتم همدان از وضعیت قرمز به زرد تبدیل شده و بر این اساس در این شرایط مشاغل گروه دوم نیز مجاز به بازگشایی محل کسب و کار و فعالیت می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه با همکاری خوب مردم در پایان محدودیت‌ها می‌توانیم شرایط بهتری را داشته باشیم، گفت: عملکرد تیم نظارت و بازرسی ستاد کرونا قابل تقدیر است و اگر مورد خاصی در شهرها مشاهده شود باید برخورد قانونی صورت گیرد.

شاهرخی با بیان اینکه در بحث تأمین سلامت مردم هیچ‌گونه کوتاهی و مماشاتی پذیرفته نیست، ادامه داد: ادارات باید با کمترین میزان نیرو فعالیت داشته باشد و مدیران در محل کار حضور داشته باشند و نباید میزان حضور کارمندان در شهرهای قرمز بیش از یک سوم باشد.

استاندار همدان افزود: دفاتر ثبت و اسناد و املاک و دفاتر ثبت ازدواج در این هفته به خصوص تاریخ ۹ آذر فعالیت خواهند داشت اما باید پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: عملکرد نیروی نظامی در اجرای طرح محدودیت‌ها قابل تقدیر است که باید این جدیت ادامه داشته باشد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز گفت: در حال حاضر ۷۰۷ نفر در بیمارستان‌های استان همدان به علت بیماری کرونا بستری هستند.

منوچهر کرمی بابیان اینکه در شهرهای همدان، ملایر و کبودرآهنگ آمار بستری روزانه مبتلایان به کرونا در حال افزایش است که باید مراقبت بیشتری صورت گیرد، گفت: طرح شهید قاسم سلیمانی با ساماندهی نیروها و تیم‌های تخصصی در حال اجرا است.

وی علت اصلی ابتلاء به کرونا را ارتباطات درون خانوادگی، حضور در اجتماعات و دورهمی ها برشمرد و گفت: مردم رعایت کنند تا از این شرایط سقف و قرمز کرونا عبور کنیم.

کد خبر 12107
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار