جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
برگزاری نهمین یادواره شهدای تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک لنگرود
لنگرود- فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک‌خان لنگرود گفت: برگزاری نهمین یادواره ۱۲۶۹ شهید تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک لنگرود برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سبحان تاور عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دوران دفاع مقدس و مدافعین حرم، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از روز اول پیروزی خود مورد هجمه فراوانی از سوی دشمنان قرار گرفت که در این مسیر شهدای زیادی نیز در دفاع از انقلاب و خاک میهن تقدیم شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا کمترین کاری است که در قبال شهدا انجام می‌دهیم، گفت: شهدا الگوی واقعی جامعه هستند و دشمن نیز در صدد حذف ایثار و شهادت بوده که یادواره‌های شهدا تأکیدی بر روش و منش شهدا در پیروی از ولایت فقیه و گرامیداشت یاد و خاطره آنان به عنوان بهترین الگوها برای جوانان است.

فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزا کوچک خان لنگرود با بیان اینکه الگوسازی و احیای نام و یاد کسانی که برای نظام اسلامی جانفشانی کردند مهم است، افزود: سیره شهدا بهترین الگوی ترویج سبک زندگی اسلامی است و زنده نگه داشتن یاد شهدا در واقع یادآوری به خود ما است.

سرهنگ تاور با بیان اینکه نهمین یادواره شهدای این تیپ برگزار می‌شود، تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از تجمع، مراسم یادواره هزار و ۲۶۹ شهید والامقام تیپ و دو شهید سرافراز گمنام چهارشنبه ۱۲ آذرماه به صورت پخش زنده از شبکه استانی باران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این یادواره، مجموعه شهدای منطقه شرق گیلان شامل آستانه‌اشرفیه، سیاهکل، لاهیجان، املش، لنگرود و رودسر است که در این لشکر خدمت کرده و به شهادت رسیدند، گفت: از کل شهدای تیپ، ۲۲۷ نفر از این شهدا پاسدار، ۲۲۷ نفر سرباز و ۸۱۸ نفر بسیجی بودند که شهید فرهاد خوشه‌بر، شهید جمال رضی و شهید سعید مسافر نیز جزو پاسدارانی هستند که در دفاع از حرمین به شهادت رسیده اند.

کد خبر 12294
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار