جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
ثبت ۲ زمین‌لرزه بیشتر از ۴ در کرمان و یزد/استان بوشهر ۲ زلزله بزرگتر از ۳ را تجربه کرد
"چاه دادخدا" استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۴ و ۳.۳ و بهاباد استان یزد زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۳ و گوریه استان خوزستان زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۶ را تجربه کردند.

به گزارش ایسنا، چاه دادخدا زلزله‌ای به بزرگای ۴ و ۳.۳، شهداد زلزله ۲.۸، راور زلزله ۲.۸، هجدک زلزله ۲.۷، جیرفت زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳، نجف شهر زلزله ۲.۸ از جمله رخدادهای لرزه‌ای استان کرمان در هفته گذشته است، ضمن آنکه اهرم استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ را تجربه کرد و بندرگناوه این استان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ لرزیدند. 

جزئیات زمین‌لرزه‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۱۳ دی

در دیهوک استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۵، گمیش تپه استان گلستان زلزله  ۲.۷ به ثبت رسید.

چاه دادخدا استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۴ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۳۵ کیلومتری چاه دادخدا و ۵۹ کیلومتری قلعه گنج این استان و ۵۰ کیلومتری گوهران استان هرمزگان بوده است.

یکشنبه ۱۴ دی

در رویدر استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق پنج کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۵۱ کیلومتری رویدر، ۵۳ کیلومتری بندر خمیر و ۵۹ کیلومتری کوخرد این استان گزارش شد.

در کوخرد استان هرمزگان زلزله‌ ۲.۹ و خرم آباد استان لرستان زلزله ۲.۷ رخ داد.

بهاباد استان یزد با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۳ در عمق هشت کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۰ کیلومتری بهاباد و ۷۲ کیلومتری بافق استان یزد و ۷۶ کیلومتری کوهبنان استان کرمان بوده است.

دوشنبه ۱۵ دی

در شهداد استان کرمان زلزله ۲.۸، باشت استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۷، راور استان کرمان زلزله ۲.۸، عشق آباد استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۵، جغتای استان خراسان رضوی زلزله ۲.۹، سمنان استان سمنان زلزله ۲.۶ و یامچی استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۶ رخ داد.

در اهرم استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق پنج کیلومتری زمین در پنج کیلومتری اهرم، ۲۰ کیلومتری دلوار و ۲۴ کیلومتری کلمه این استان گزارش شد.

سفید سنگ استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۹ کیلومتری را تجربه کرد و کانون رومرکز آن در ۱۸ کیلومتری سفید سنگ، ۳۱ کیلومتری قلندرآباد و ۳۱ کیلومتری فریمان این استان بوده است.

در گوریه استان خوزستان زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۲۴ کیلومتری رخ داد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۹ کیلومتری گوریه، ۲۴ کیلومتری ملاثانی، ۲۹ کیلومتری شوشتر این استان گزارش شد.

سه شنبه ۱۶ دی

در رویدر استان هرمزگان زلزله ۲.۷، پهله استان ایلام زلزله ۲.۹، هجدک استان کرمان زلزله ۲.۷، کیاسر استان مازندران زلزله ۲.۵، انبارالوم استان گلستان زلزله ۲.۸، نجف شهر استان کرمان زلزله ۲.۸، و مود استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۹ رخ داد.

بندرگناوه استان بوشهر با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ لرزید و کانون رومرکز آن در ۳۶ کیلومتری بندر گناوه، ۳۸ کیلومتری بندر ریگ و ۴۱ کیلومتری شبانکاره این استان بوده است. زلزله ۲.۸ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

فیروزان استان همدان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق شش کیلومتری لرزید و کانون آن در دو کیلومتری فیروزان، ۲۰ کیلومتری برزول و ۲۲ کیلومتری فرسفج این استان بوده است.

اسفراین استان خراسان شمالی با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق شش کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۹ کیلومتری اسفراین، ۳۳ کیلومتری شیروان و ۳۹ کیلومتری حصارگرمخان این استان بوده است.

چهارشنبه ۱۷ دی

سومار استان کرمانشاه زلزله ۲.۹، علی آباد استان گلستان زلزله ۲.۶، خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۹، قلعه گنج استان کرمان زلزله ۲.۷ و نجف شهر استان کرمان زلزله ۲.۵ را تجربه کردند.

حسن آباد لائین نو استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق هشت کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۹ کیلومتری حسن آباد لائین نو، ۴۰ کیلومتری چناران و ۴۱ کیلومتری چاپشلو این استان بوده است.

پنج شنبه ۱۸ دی

چاه دادخدا استان کرمان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۶ کیلومتری چاه دادخدا و ۵۰ کیلومتری قلعه گنج استان کرمان و ۶۱ کیلومتری گوهران استان هرمزگان به ثبت رسید. زلزله ۲.۸ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

در ازگله استان کرمانشاه زلزله ۲.۶ رخ داد.

جمعه ۱۹ دی

جیرفت استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۷ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۵۱ کیلومتری جیرفت، ۵۵ کیلومتری فاریاب و ۶۱ کیلومتری عنبرآباد این استان بوده است.

انتهای پیام

کد خبر 14999
منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار