جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
بازسازی واحدهای سیل‌زده وحدتیه تسریع شود/ روند کند صدور پروانه‌ها
بوشهر - بازسازی و تعمیر واحدهای آسیب‌دیده از سیل در وحدتیه نیازمند صدور پروانه‌های ساختمانی است که انتظار می‌رود شاهد تسریع در صدور این پروانه‌ها باشیم.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها، محمد غلامحسینی: آذرماه امسال سیلی ویرانگر مناطقی از استان بوشهر را درنوردید و مشکلاتی را برای مردم این مناطق ایجاد کرد که هنوز هم این مشکلات باقی است.

بارش ۱۶۵ میلیمتری باران در دو ساعت و سرازیر شدن روان‌آب‌ها از بالادست باعث شد تا حجم بالای آب وارد شهرستان دشتستان شود و برخی از مناطق شهری و روستایی از جمله شهر وحدتیه و چند روستا دچار خسارت شدید شدند.

این سیل بیشترین خسارت‌ها را در شهرستان دشتستان وارد کرد و شهر وحدتیه و روستاهای شول و بویری که در مسیر اصلی این سیلاب قرار داشتند، بیشترین میزان خسارت را داشتند.

تعداد زیادی از خانه‌ها در جریان این سیل ویرانگر دچار آسیب شد و بلافاصله گروه‌های جهادی و بسیجی و همچنین نیروهای امدادی برای یاری‌رسانی به مردم وارد عمل شدند.

به منظور بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل، تیم‌های متعددی از بنیاد مسکن استان بوشهر به مناطق سیل‌زده رفتند و با بررسی دقیق خسارت‌ها نسبت به تشکیل پرونده بازسازی در این مناطق اقدام کردند.

حالا پس از یک ماه و اندی از وقوع سیل در وحدتیه، بنیاد مسکن برای انجام عملیات بازسازی آماده است و انتظار می‌رود با صدور پروانه ساختمانی شاهد تسریع در روند بازسازی نقاط آسیب دیده باشیم.

احداث و تعمیر ۲۶۰ واحد در وحدتیه

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای وقوع سیل تاکنون گروه‌های بنیاد مسکن در این مناطق مستقر شده و بررسی خسارت‌ها و تشکیل پرونده صورت گرفته و آماده بازسازی هستیم.

حمید حیدری بریدی خاطرنشان کرد: در وحدتیه ۱۱۰ واحد احداثی شهری، ۲۵ واحد احداثی روستایی، ۱۲۵ واحد تعمیری شهری و روستایی و ۳۴۰ واحد معیشتی داریم.

وی با اشاره به اینکه در نشست با مسئولان وحدتیه مذاکرات لازم برای صدور پروانه ساخت این واحدها را انجام داده‌ایم افزود: امیدواریم در سریع‌ترین زمان شاهد صدور پروانه ساختمانی در وحدتیه باشیم.

روند صدور پروانه‌ها کند است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر تاکید کرد: برای اینکه شاهد تسریع در بازسازی واحدهای سیل‌زده در وحدتیه باشیم، باید ساز و کاری تدوین شود که شاهد سرعت‌بخشی به صدور پروانه‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روند صدور پروانه‌های ساختمانی به کندی پیش می‌رود، ادامه داد: روند کند صدور پروانه‌ها باعث کندی عملیات بازسازی و تعمیر واحدها شده است.

حیدری بریدی با اشاره به اینکه در حوزه روستایی شاهد سرعت و شتاب بالایی برای آغاز عملیات بازسازی هستیم، افزود: در بازسازی مسکن شهری بخاطر کندی صدور پروانه‌ها مشکلاتی را داریم.

وی با اشاره به اینکه با همکاری و مساعدت شهرداری و شورای شهر وحدتیه روند صدور پروانه‌ها سرعت می‌گیرد، افزود: طبق قانون، برای همه مردم باید صدور پروانه به صورت رایگان انجام شود.

تسریع در روند بازسازی

رئیس شورای اسلامی شهر وحدتیه نیز گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر از ابتدای وقوع سیل کمک‌های خوبی برای داشته است و امیدواریم شاهد بازسازی واحدهای آسیب‌دیده در سریع‌ترین زمان باشیم.

کرامت کشاورز از پیگیری جدی برای رفع مشکلات پیش روی روند بازسازی واحدهای آسیب‌دیده خبر داد و افزود: تلاش می‌شود تا روند استحکام‌بخشی بناهای مسکونی وحدتیه با کیفیت مناسبی انجام شود.

تسریع در صدور پروانه ساختانی

شهردار وحدتیه نیز با تقدیر از استقرار ستاد بازسازی بنیاد مسکن در وحدتیه اظهار داشت: همه تلاش خود را می‌کنیم تا شاهد تسریع در روند صدور پروانه‌های ساختمانی برای آسیب‌دیدگان از سیل باشیم.

حسین عباسی تصریح کرد: بازسازی واحدهای آسیب‌دیده در وحدتیه باید در سریع‌ترین زمان انجام شود و مجموعه شورای شهر و شهرداری وحدتیه از همه ظرفیت‌ها برای کمک به این مهم استفاده خواهند کرد.

کد خبر 15230
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار