جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Friday, 26 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
۳۰۸۷ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در فارس جان باختند
شیراز – معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با جان باختن ۴ هم استانی دیگر طی روز گذشته، مجموع آمار جان باختگان کرونا در استان به۳ هزار و ۸۷ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر شنبه با حضوردر استودیو سلامت فارس در جمع خبرنگاران، گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تا امروز، بیست و هفتم دی در استان فارس، بیش از ۵۸۲ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار، به شیوه های تست PCR و تست سریع تهیه شده است که از این تعداد، ۱۶۴ هزار و ۸۸۳ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۵۱۵ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۹۲ بیمار مبتلا به کرونا به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر دیگر به دلیل ابتلا به کرونا در استان فارس جان باختند و امار کل از رزمان شیوع این بیماری تاکنون به ۳ هزار و ۸۷ نفر جان باخته رسید.

او در ادامه با آرزوی سلامتی برای تمامی مبتلایان، از بهبودی ۱۶۰ هزار و ۴۰۴ مبتلا به کروناویروس در فارس خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

دکتر همتی درباره آخرین وضعیت آمار تجمعی ابتلا به کووید ۱۹ در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمان شیراز در استان اعلام کرد: شیراز با بیشترین آمار موارد ابتلای تجمعی از ابتدای شیوع تا کنون ۸۳ هزار و ۵۲۸ مورد، کازرون ۴ هزار و ۴۴۴ مورد، مرودشت ۴ هزار و ۵۳ مورد، ممسنی ۲ هزار و ۸۱۰ مورد، فیروزآباد ۲ هزار و ۷۶۱ مورد، داراب ۲ هزار و ۷۱۶ مورد، آباده ۲ هزار و ۵۶۷ مورد، کوار ۲ هزار و ۴۷۱ مورد، سپیدان ۱ هزار و ۹۰۳ مورد، استهبان یک هزار و ۶۴۴ مورد، کوه چنار یک هزار و ۵۷۴ مورد، نی ریز یک هزار و ۵۴۶ مورد، زرین دشت یک هزار و ۵۰۲ مورد، قیروکارزین یک هزار و ۴۲۴ مورد، اقلید یک هزار و ۳۹۶ مورد، خرم بید یک هزار و ۲۸۶ مورد، لامرد یک هزار و ۱۴۷ مورد، رستم یک هزار و ۱۰۹ مورد، زرقان یک هزار و ۱۰۹ مورد، خرامه یک هزار و ۴۰ مورد، پاسارگاد یک هزار و ۲۵ مورد و فراشبند با یک هزار و ۲۱ مورد، بیشترین آمارهای ابتلا در استان را داشته اند.

او آمارهای ابتلا در ارسنجان با ۸۵۸ مورد، مُهر با ۶۸۵ مورد، سروستان ۶۶۶ مورد، بوانات ۵۷۱ مورد، بیضا ۵۴۱ مورد، بختگان ۵۲۷ مورد و سَرچهان ۴۲۶ مورد را دیگر موارد ابتلای تجمعی کووید ۱۹ در مجموعه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد و افزود: دیگر آمارهای ابتلا در استان مربوط به سایر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی فارس بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه با توجه به افزایش آمار ابتلا، فوت و بستری در استان های همجوار و برخی از استان های شمالی کشور، با تاکید بر عزم جدی همگانی برای ادامه روند رعایت اصول بهداشتی، از مردم خواست تا ضمن استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در دورهمی های خانوادگی و تجمعات، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها و رعایت فاصله فیزیکی را جدی بگیرند تا شاهد کاهش و ثبات بیشتر این آمار در استان باشیم.

کد خبر 15583
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار