سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 30 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
جهش آمار مبتلایان به کرونا در ایلام/ جلوگیری از ورود ۳۶۰۰ خودرو
ایلام-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام با اشاره به جهش آمار مبتلایان به کرونا در ایلام، گفت: از ورود سه هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو به استان جلوگیری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، معروف بسطامی ظهر دوشنبه در جلسه فوق العاده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در ایلام با اعلام این مطلب که شاهد جهش آمار مربوط به مبتلایان، بیماران بستری و قربانیان کرونایی در استان هستیم، اظهار کرد: ظرفیت کم نظیر مردمی در سطوح مختلف می‌تواند در کنار محدودیت‌های اعلام شده شیوع بیماری کرونا را متوقف و کنترل کند.

وی در خصوص دورکاری کارکنان ادارات نیز گفت: تلقی از دور کاری عدم کار و انجام تفریحات و دورهمی ها نیست و باید امورات مردمی با استفاده از ظرفیت‌های مجازی و اینترنتی که بستر آن را خود ادارات مهیا می‌کنند، باید انجام شود.

وی اضافه کرد: مهار کرونا باید اولویت اصلی مدیران ادارات باشد و تمامی مصوبات ستاد استانی و قرارگاه برای آنها لازم الاجراء است و هیچ گونه تخلف و مماشاتی در این زمینه تحمل نمی‌شود.

وی راه اندازی اپلیکیشن ماسک را مورد اشاره قرارداد و افزود: دستگاه‌هایی که این سامانه شناسایی مبتلایان را راه اندازی و به شبکه شناسایی دانشگاه علوم پزشکی وصل نکنند، توبیخ می‌شوند.

معاون استاندار ایلام ضمن پراهمیت شمردن محدویت‌های ۱۰ روزه برای کنترل بیماری کرونا اضافه کرد: در طی ۷۲ ساعت گذشته تعداد سه هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو در مبادی شهرهای قرمز و نارنجی به خصوص شهر ایلام عودت داده شده است.

بسطامی در خصوص اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در استان در حوزه ترددها در ۷۲ ساعت گذشته، بیان کرد: منع تردد در شهرهای قرمز و نارنجی به دیگر شهرها حدود ۹۵ درصد رعایت شده است.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی فرهنگ سازی در کنترل خیز چهارم کرونا باید مورد توجه قرار داد چراکه اقناع سازی در خصوص خطرات ناشی از برگزاری برخی سنت‌ها مانند عزا، عروسی و دورهمی ها یک امر اجتناب ناپذیر است و باید توسط نخبگان، فرهیختگان، ائمه جمعه، رسانه‌های و حوزه فرهنگ و هنر دنبال شود.

کد خبر 22268
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار