شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
۲۰۰۰ تخت بیمارستانی در پیک چهارم کرونا در کرمانشاه آماده شده است
کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی در پیک چهارم کرونا در کرمانشاه آماده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمودرضا مرادی در نشست ستاد مقابله با کرونا استان کرمانشاه که پیش از ظهر امروز با حضور وزیر بهداشت در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در پیک چهارم کرونا ۲ هزار تخت بیمارستانی برای بستری بیماران مبتلا به این ویروس را تدارک دیده‌ایم که امیدواریم با توجه به تدوین نقشه راه مقابله با کرونا در استان کرمانشاه تعداد افراد بستری شده از ۲ هزار نفر بالاتر نرود.

وی با اشاره به سیر صعودی افراد بستری شده در بیمارستان بر اثر ابتلاء به کرونا، افزود: پیش بینی می‌شود با این سیر صعودی که کرونا در کرمانشاه در پیش گرفته، تعداد بیماران بستری در بیمارستان به ۱۸۰۰ نفر هم برسد که در این صورت نیاز به ۶۰۰ تخت آی سی یو داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: تا صبح امروز بیش از ۷۹۰ بیمار با علائم کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری بودند که ۱۳۲ نفر از آنها از خدمات آی سی یو و ۲۰ نفر آنها از خدمات این توبه استفاده می‌کردند.

وی با تاکید بر قدرت سرایت بالاتر ویروس جهش یافته کرونا نسبت به ویروس اولیه کرونا، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا جهش یافته پیک چهارم متفاوت‌تر از پیک‌های قبلی است و هنوز به قله پیک چهارم نرسیده‌ایم.

مرادی به افزایش تست‌های پی سی آر در کرمانشاه به حدود سه هزار تست روزانه اشاره کرد و گفت: بر اساس نتایج این تست‌ها روند ابتلاء چه در بیماران بستری و چه سرپایی افزایش قابل توجهی داشته و احتمالاً در هفته‌های آتی شاهد افزایش آمار فوت ناشی از این بیماری خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به فعال بودن مراکز ۱۶ ساعته گفت: تعداد این مراکز را به ۲۰ مرکز افزایش داده‌ایم.

مرادی گفت: از تمام افرادی که از مرزهای استان قصد ورود به کشور را دارند تست "پی سی آر" گرفته می‌شود و در صورت منفی بودن نتیجه آن امکان ورود به کشور به آنها داده می‌شود.

وی با اعلام اینکه طی یک سال گذشته ۱۲۰ تخت آی سی یو در استان راه اندازی شده، گفت: برای مقابله بهتر با کرونا تا حدودی از نظر تخت آی سی یو مشکل داریم که انتظار داریم وزارت بهداشت در این زمینه به استان کرمانشاه کمک کنند.

مرادی با بیان اینکه مهمترین مشکل کنونی ما کمبود اعتبارات است، گفت: برای مقابله با این بیماری در ۶ ماهه نخست امسال به ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی همچنین بر لزوم جذب ۲۷۴ نفر نیروی جدید پرستار، کمک پرستار و نیروی خدماتی در استان تاکید کرد.

کد خبر 22569
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار