یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday, 28 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مجتمع بزرگ قرآنی جنوب کشور در استان بوشهر احداث شود
بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های قرآنی در استان گفت: مجتمع بزرگ قرآنی جنوب کشور در استان بوشهر احداث و راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان خداوند رحمت خود را به مردم هدیه داده است.

وی به اهمیت توسعه فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و ادامه داد: استان بوشهر ظرفیت‌های مهمی در حوزه فعالیت‌های قرآنی دارد و به عنوان پایتخت قرآنی کشور معرفی شده است که باید این موضوع و ظرفیت‌های قرآنی استان به خوبی اطلاع‌رسانی شود.

امام جمعه بوشهر توسعه زیرساخت‌های قرآنی در استان را ضروری دانست و بیان کرد: باید در استان بوشهر یک مجتمع بزرگ قرآنی شامل مدرسه موزه، کتابخانه، استودیو و محل مسابقات قرآنی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در سطح استان جایی برای کتابخانه و موزه قرآنی نداریم اضافه کرد: مجتمع بزرگ قرآنی جنوب کشور در استان بوشهر ساخته شود تا از طریق این مرکز همه فعالیت‌های قرآنی مدیریت شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه در حال حاضر برای نشست‌های تخصصی قرآنی هم جای مناسبی در استان نداریم خاطرنشان کرد: وجود یک مرکز بزرگ بسیاری از نیازها در این زمینه را پاسخ خواهد داد.

وی خواستار تشکیل کارگروه‌های تخصصی و حرفه‌ای برای بررسی سندهای فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در استان شد و افزود: مسئله فرهنگ یک مسئله زیربنایی است و با کوچک‌ترین انحراف بزرگترین مشکلات را شاهد خواهیم بود و باید کارها با دقت و ظرافت بالایی انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه این استان در زمینه فعالیت‌های قرآنی در کشور زبانزد و الگو شده است، گفت: شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با تلاش اعضای این شورا این برتری و الهام‌بخشی را دارد و در سطح ملی زبانزد است.

کد خبر 22982
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار