شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
فعالان قرآنی استان بوشهر نیازمند حمایت بیشتری هستند
بوشهر- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: فعالان قرآنی استان بوشهر نیازمند حمایت بیشتری هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه فعالیت‌های قرانی تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: امسال چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم را به صورت استانی و شهرستانی برگزار می‌کنیم که امیدواریم مؤسسات قرآنی تبلیغات لازم را در این زمینه داشته باشند تا شاهد افزایش مشارکت در این برنامه باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر افزود: آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآن کریم را برای همه دوره‌ها داریم و از ظرفیت مؤسسات در سراسر استان استفاده کنیم تا نسبت به تشویق جامعه برای این برنامه‌ها اقدامات لازم انجام شود.

وی از اجرای برنامه‌های حفظ جز ۳۰ و پنج جز و ارتقای سطح علمی مربیان و داوران قرآنی خبر داد و خاطرنشان کرد: توسعه موقوفات قرآنی را در دستور کار داریم که به صورت مشارکتی این برنامه‌ها را اجرا کنیم.

اسماعیل‌پور به اهمیت انجام اقدامات حمایتی در حوزه قرآنی اشاره کرد و ادامه داد: جامعه قرآنی نیازمند مساعدت هستند و این حمایت باید در طول سال از چهره‌های قرآنی استان صورت گیرد.

وی در مورد احداث مجتمع قرآنی در بوشهر نیز بیان کرد: احداث مؤسسه قرآنی را در بوشهر شروع کردیم که در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت دارد و اگر بودجه‌ای برای آن گذاشته شود امسال می‌توانیم افتتاح کنیم.

توسعه گردشگری قرآنی در بوشهر

شهردار بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: احیای گردشگری قرآنی در بوشهر از تأکیدات امام جمعه بوده و در این خصوص پیشنهادی را تنظیم کردیم به شورای شهر داریم.

حسین صالحیان اضافه کرد: بر اساس این طرح هر شهرداری استان در بافت تاریخی بوشهر یک ساختمان را تحویل بگیرند و احیا کنند و اسم این ساختمان‌ها که مرمت و احیا می‌شود خانه‌های قرآنی باشد.

وی خاطرنشان کرد: اولین کانون قرآن و عترت در شهرداری فعالیت خود را آغاز کرده است. جای این موضوع در شهرداری خالی بود و اکنون پرسنل شهرداری می‌توانند از این فضا و امکانات استفاده کنند.

شهردار بوشهر از تهیه فراخوان المان‌های قرآنی خبر داد و گفت: این المان‌ها می‌تواند برای همه شهرستان‌ها ثابت باشد و یا می‌تواند انتخابی باشد. از همه هنرمندان خواستیم طرح‌های خود را ارائه کنند و بهترین طرح با تیم داوری انتخاب می‌شود.

وی با اشاره به تبلیغات برنامه‌های قرآنی با استفاده از بیلبوردها و تابلوهای شهرداری تصریح کرد: تاکید ما این است که به موضوع پایتخت قرآنی ایران بیشتر بپردازند تا حال و هوای شهر تغییر کند.

کد خبر 22997
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار