شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 27 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
خانه‌های قدیمی آسیب‌دیده از زلزله در گناوه باید نوسازی شوند
بوشهر- معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: خانه‌های قدیمی آسیب‌دیده از زلزله در گناوه باید نوسازی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیز الله مهدیان بعدازظهر سه‌شنبه در بررسی خسارت‌های وارد شده به روستاهای زلزله‌زده شهرستان گناوه اظهار داشت: مردم مطمئن باشند که همه روستاها خانه به خانه بررسی می‌شوند تا هر خانه‌ای که دچار مشکل شده برای تعمیر یا نوسازی آن اقدام شود.

وی تصریح کرد: پس از حادثه زلزله ۲۹ فروردین در این منطقه، بلافاصله کارشناسان بنیاد مسکن به روستاهای حادثه‌دیده رفتند تا خسارت‌ها را ارزیابی کنند.

مهدیان اضافه کرد: امیدواریم تا روز پنج‌شنبه گزارش کارشناسی ارزیابی خانه‌های مناطق زلزله‌زده آماده شود تا بتوانیم مصوبه لازم را برای بازسازی این خانه‌ها به هیئت دولت تقدیم کنیم.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: خانه‌های قدیمی که در روستاهای گناوه بر اثر زلزله آسیب‌دیده‌اند قابل تعمیر نیستند و باید نوسازی شوند.

وی افزود: اگر کسی هنگام حضور کارشناسان بنیاد مسکن در روستا نبود می‌تواند پس‌ازآن به بنیاد مسکن شهرستان گناوه مراجعه کند و گزارش خسارت منزلش را بدهد.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر کسی بخواهد در همین زمان شروع به بازسازی خانه خود کند از حساب ۱۰۰ امام به او کمک می‌کنیم.

وی از کم بودن میزان خسارت‌ها در زلزله گناوه خبر داد و افزود: ساختمان تخریب‌شده در روستاهای زلزله‌زده گناوه نداریم، اما خانه‌های قدیمی به‌نوعی آسیب‌دیده‌اند که قابل تعمیر نیستند و باید نوسازی شوند.

کد خبر 23037
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار