سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 30 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
تعیین تکلیف آموزش دانشجویان علوم پزشکی در پیک چهارم کرونا
ﺷﯿﻮﻩ نامه تعیین تکلیف آموزش دانشجویان علوم پزشکی در دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها در بحران پیک چهارم کرونا اعلام شد. بر اساس آن دانشجویان از سنوات ارفاقی و کمک هزینه دانشجویی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از نامه دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت به معاونت آموزشی وزارت بهداشت مبنی بر بسیج همگانی و استفاده از ظرفیت همه دانشجویان علوم پزشکی در مقاطع و رشته‌های مختلف، در بخش‌های درمان بیماران کووید -۱۹، شیوه نامه تعیین تکلیف آموزش دانشجویان علوم پزشکی در دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها در بحران کرونا اعلام شد.

بر این اساس تکلیف و تشویق دانشجویان و بسیج همه امکانات موجود از جمله ظرفیت‌های آموزشی در مدیریت درمان بیماران کرونایی مشخص شد.

استفاده از اساتید و دانشجویان بخش‌های غیر درگیر برای مراقبت از بیماران کرونایی

دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی بر اساس نیاز از اعضای هیات علمی، دستیاران و کارورزان گروه‌های آموزشی غیر درگیر در بخش‌ها و درمانگاه‌های کرونا و یا فعالیت‌های مرتبط با مراقبت در خانه بیماران کرونایی، با مدیریت گروه‌های آموزشی درگیر حداکثر استفاده کنند.

لازم است برنامه‌ریزی لازم برای بهره‌مندی حداکثری از حضور و خدمات کلیه کارورزان پزشکی و نیز دستیاران کلیه رشته‌های تخصصی پزشکی، در بخش‌های بالینی ارائه خدمات به بیماران کووید -۱۹ صورت پذیرد.

دانشگاه‌ها بر حضور فعال دستیاران سال آخر در بخش‌های کرونایی نظارت دقیق داشته باشند.

حداکثر همکاری با دانشجویان دارای بیماری زمینه‌ای و مشکل اساسی

در صورت عدم همکاری احتمالی، دانشگاه / دانشکده مطابق اختیارات می‌تواند از معرفی آنان به آزمون مربوطه خودداری کند اما توصیه می‌شود حتی‌الامکان به صورت اغنائی جلب مشارکت شود و اگر واقعاً دانشجویی بیماری زمینه‌ای و مشکل اساسی دارد، متناسب با شرایط تخفیفاتی داده شود.

برنامه‌ریزی لازم برای بهره‌مندی حداکثری از حضور و خدمات کلیه دانشجویان سال ۳ و ۴ رشته‌های پرستاری، مامایی، علوم آزمایشگاهی، اتاق عمل، هوشبری، فوریت‌های پزشکی و تکنولوژی پرتوشناسی (صرفاً در بخش رادیولوژی) جهت ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کووید -۱۹ صورت پذیرد. این دانشجویان در صورت تایید معاون آموزشی دانشگاه / دانشکده از یک نیمسال سنوات ارفاقی با دریافت کمک هزینه دانشجویی، برخوردار خواهند بود.

ارائه مشوق‌های کاهش طرح نیروی انسانی و دریافت کمک هزینه تحصیلی

میزان کمک هزینه تحصیلی ایشان در طول زمان حضور در بخش‌های درمان بیماران کووید -۱۹ نیز دو برابر خواهد بود. همچنین، در صورت درخواست خودشان، می‌توانند معادل دو برابر زمان حضور در بخش‌های درمان بیماران کووید -۱۹، از کاهش دوره طرح نیروی انسانی برخوردار باشند.

تاکید بر واکسیناسیون برای تمامی دانشجویان شاغل در بخش‌های کرونا

دانشگاه‌ها / دانشکده‌های علوم پزشکی باید برنامه‌ریزی لازم برای واکسینه کردن دانشجویان و دستیاران شاغل در بخش‌های درمان بیماران کووید -۱۹ را مشابه کادر پزشکی و درمانی شاغل در این بخش‌ها، به انجام رسانده و اجرایی کنند و تلاش کنند دانشجویان برای مشارت فعال، ایمنی لازم را کسب کرده باشند.

کد خبر 23410
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار