دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Monday, 29 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
آغاز تزریق دوز دوم واکسن کرونا در استان فارس
شیراز – معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز گفت: با اختصاص حدود ۴۸ هزار دوز واکسن دوز دوم واکسیناسیون برای کسانی که قبلا دوز نخست آن را دریافت کرده اند، در فارس تزریق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول همتی ظهر یکشنبه در سیصد و چهل و پنجمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه، از آغاز مجدد واکسیناسیون کرونا در استان خبر داد.

وی تصریح کرد: با اختصاص حدود ۴۸ هزار دوز واکسن به دانشگاه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دوز دوم واکسیناسیون تنها برای کسانی که قبلاً دوز نخست آن را دریافت کرده‌اند، تزریق می‌شود.

او از آن گروه از افرادی که دوز نخست واکسن را دریافت کرده‌اند، خواست تنها پس از دریافت پیامک اعلام زمان و مکان واکسیناسیون به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه افزود: همچنین دو مرکز واکسیناسیون خودرویی در بوستان کوهستانی دراک و ورزشگاه پارس واقع در میانرود برای ارائه خدمت به سالمندانی که توانایی جسمی کافی برای حضور در مراکز ارائه واکسن را ندارند، در نظر گرفته شده است.

دکتر همتی ادامه داد: اطلاع رسانی‌های لازم در زمینه واکسیناسیون کووید ۱۹ انجام شده و مراکز ارائه واکسن در شیراز و شهرستان‌ها آماده ارائه خدمت به مردم استان فارس هستند.

او همچنین از افزایش مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، خبر داد و از مردم خواست کماکان با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی، با کادر درمان در مسیر مقابله با بیماری کووید ۱۹ همراه باشند.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین با اشاره به وضعیت قرمز تعدادی از شهرهای جنوبی کشور و مجاورت با استان فارس، بر اهمیت توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از چرخش بیماری کووید ۱۹ در جامعه و توجه به قطع زنجیره کرونا ویروس تاکید کرد.

کد خبر 26785
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار