سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - Tuesday, 19 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
بیانیه حوزه مقاومت فاطمیه ناحیه بسیج ثارلله جزیره خارگ به مناسبت هفته عفاف و حجاب

خارگ : حوزه مقاومت فاطمیه ناحیه بسیج ثارلله جزیره خارگ به مناسبت فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خارگ آنلاین ، متن کامل بیانیه حوزه مقاومت بسبج فاطمیه ناحیه ثارلله جزیره خارگ به مناسبت هفته عفاف و حجاب،به شرح زیر است:

 

بسم الله الرّحمن الرّحیم

 

قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِک أَزْکی لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بمَا یصْنَعُونَ* وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ یغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یبْدینَ زینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا... وَتُوبُوا إِلَی اللَّهِ جَمِیعًا أَیهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکمْ تُفْلِحُونَ

 «به مردان با ایمان بگو دیده فرو نهند و پاکدامنی ورزند که این برای آنان پاکیزه‌تر است؛ زیرا خدا به آنچه می‌کنند، آگاه است و به زنان با ایمان بگو دیدگان خود را [از هر نامحرمی] فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زینت خود را مگر مقداری که [طبیعتاً] پیداست [در برابر کسی] آشکار نکنند ... و [شما] ای مؤمنان! همگی به سوی خدا بازگردید تا رستگار شوید» (سوره نور، آیات ۳۰و ۳۱

 

بیست ویکم تیرماه، روز «عفاف وحجاب»، روز نکوداشت یکی از ارزش‌های بزرگ اسلامی و ایرانی است. این میراث ارزشمند معنوی، از پسِ اعصار و قرون، با جانفشانی و مجاهدت مردان و زنانی مؤمن و خستگی‌ناپذیر به عصر و زمان ما رسیده است و پاسداشت آن یک وظیفه‌ی انسانی و اسلامی است که همّت و تلاش آحاد جامعه را می‌طلبد.
حجاب اسلامی جزء ضروریات دین مبین اسلام و از مؤکدات آیات و روایات معصومین علیهم‌السلام می‌باشد و این فریضه‌ی الهی موجب حفظ عزّت وکرامت زنان و مردان و تشخّص و ارزش‌گذاری به مقام زن مؤمن و صیانت از حریم و شخصیت انسانی ایشان می‌شود.
در شرایطی که بدخواهان نظام اسلامی و استکبار جهانی در قتل عام فرهنگی قصد دارند این عزّت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاشند این زینتِ بندگی را از آنان بگیرند، وظیفه‌ی اصلی به دوشِ خود بانوان و دختران ماست تا در حفظ این پوشش و پاکیزگی تلاش کنند.
یک روز برادران و خواهرانِ انقلابی و مؤمن ما در مسجد گوهرشاد با نثارِ خون خود از حجاب و عفاف صیانت کردند و امروز در هجمه‌ی رسانه‌ها، ماهواره‌ها و فضای مجازی، بصیرت و معرفتِ دینی و تفکّر ناب اسلامی سلاحِ مبارزه و صیانت از عفّت و پاکی زنان و مردانِ ماست.
نتیجه‌ی سهل‌انگاری و مسامحه در امرِ دین و بی‌توجّهی به فرهنگ عفت و پوشیدگی، گسست خانواده‌ها و رشد مفاسد اخلاقی در جامعه است که مقدّمات سقوط و نابودی یک جامعه را فراهم می‌کند.
بدینوسیله ما خواهران بسیجی حوزه مقاومت فاطمیه  ناحیه ثارلله خارگ اعلام میداریم که مسئولان فرهنگی و مدیران سازمان‌های متولی، رسانه‌ها، دستگاه‌های تربیتی و ارشادی موظفند ضمن حمایت از حجاب، این ارزش الهی، این افتخار و عزت زن مسلمان را تمجید و تحسین کنند و جهت شناساندن محتوای حجاب و عفاف برنامه‌ریزی نموده و از نفوذ مصادیق فرهنگ مبتذل غرب با هر عنوان و نامی جلوگیری نمایند تا جوانان پاک انقلابی ما بتوانند در کمال آرامش روحی جسمی، اجتماع را به محیط کار و تلاش تبدیل و سلامت روانی و اخلاقی جامعه را تضمین نمایند.

 و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته      

    حوزه مقاومت فاطمیه ناحیه بسیج ثارلله شهرستان خارگ

کد خبر 28144

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار